• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71407
+
-

بهره‌برداری از 68 واحد صنعتی در هرمزگان تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در مجموع ۹۵۹ جواز تاسیس و توسعه صنعتی در استان صادر شد که ۶۰۷ مورد مربوط به سال ۹۷ و 4ماهه نخست امسال است. 

«خلیل قاسمی» در یک نشست خبری افزود: با احداث یا توسعه این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۹ هزار نفر فراهم شد که ۱۶هزار شغل مربوط به سال ۹۷ و 4 ماهه ابتدایی امسال است. 

وی بیان کرد: ۶۸ مورد از جوازهای تاسیس صنعتی در استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: جوازهای تاسیس صنعتی استان در 4 ماهه نخست امسال به لحاظ تعداد ۴درصد، سرمایه‌گذاری ۷درصد و اشتغال ۴۱درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد. قاسمی ادامه داد: در حال حاضر ۸۹۱واحد صنعتی بزرگ و کوچک در هرمزگان فعال هستند که موفق به ایجاد ۲۷هزار نفر اشتغال مستقیم شده‌اند. 

وی از توسعه فولاد کاوه کیش، پتروشیمی کیمیا بنیان ایرانیان، مادکوش و فولاد هرمزگان جنوب و شیشه فلوت هرمز به عنوان طرح‌های بزرگ ملی صنعتی در حال اجرا در هرمزگان نام برد.  این مسئول ادامه داد: فولاد، آلومینیوم، واحدهای سیمانی و فرآورده‌‌های نفتی و قیر از محصولات شاخص هرمزگان در حوزه صادرات است.  وی به فعالیت حوزه تجارت داخلی و خارجی در استان اشاره کرد و گفت: در استان ۱۱ اتاق اصناف و بیش از ۴۰هزار واحد صنفی بزرگ و کوچک فعالیت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید