• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71387
+
-

افزایش متقاضیان نوغانداری در جنوب کرمان

طی سال جاری تعداد متقاضیان فعالیت در زمینه نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در جنوب کرمان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به ایرنا گفت: منطقه جنوب کرمان از نظر شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از ظرفیت مطلوبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است. 

 «محمدرضا قاعدی‌فر» با بیان این‌که تعداد متقاضیان پرورش کرم ابریشم از 4 نفر در سال گذشته به 10 نفر افزایش پیدا کرده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ جعبه تخم نوغان در زمینه ترویج و آموزش این حرفه میان متقاضیان 7 شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شده است. 

وی به برنامه‌های ترویج صنعت نوغانداری طی سال جاری در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی مکان‌های مناسب برای احداث توتستان و توزیع جعبه‌های تخم نوغان در میان واجدان شرایط از برنامه‌های در دست اقدام در راستای ایجاد و رونق صنعت نوغانداری در منطقه است. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به ارزش اقتصادی تولید ابریشم در کشور و جهان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تداوم حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زمینه پرورش کرم ابریشم، در آینده شاهد رونق این صنعت و توسعه صنایع جنبی مرتبط با آن شامل صنایع قالی‌بافی و گلیم‌بافی در منطقه باشیم. 

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، 7 شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید