• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71374
+
-

تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش می‌یابد

سلامت
تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزایش 50 درصدی تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) زاهدان تا 6 ماه آینده انجام خواهد شد. 

به گزارش ایسنا «سیدمحمد هاشمی‌شهری» گفت: با توجه به ضرورت توسعه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) زاهدان به عنوان مرکز ارائه خدمات فوق‌تخصصی نوزادان در استان، در صدد هستیم تخت‌های Nicu این بیمارستان را از 20 تخت موجود به 50 تخت افزایش دهیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان 80 تخت فعال مراقبت‌های ویژه نوزادان وجود دارد که 43 تخت مربوط به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ نوزادان سندروم تنفسی است، گفت: آموزش به مادران باردار برای پیشگیری و کاهش مرگ نوزادان، با کمک 8 هزار نفر داوطلب سلامت دانشگاه و بهورزان و تیم‌های سلامت در مناطق شهری و روستایی در حال اجراست. 

وی با بیان این‌که افزایش تخت‌های بیمارستانی و اعزام متخصصان تنها راهکار ارتقای سلامت نوزادان و کاهش مرگ و میر نوزادان نیست، افزود: عزم عمومی و آموزش‌های سلامت به مادران باردار از جمله راهکارهای مهم کاهش مرگ نوزادان است. 

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشترین میزان زایمان‌ها در استان سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان سراوان است، تقویت بخش Nicu بیمارستان رازی سراوان از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود که انجام شد. در حال حاضر با حضور 2 متخصص اطفال مقیم و 6 تخت در این شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم شریف این منطقه هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به بعد مسافت در استان و اهمیت سلامت نوزادان گفت: در بیمارستان دارالشفای میرجاوه که بیمارستانی تازه‌تاسیس است و این شهرستان نزدیک به مرکز استان است، در حال حاضر بخش Nicu فعال است و یک متخصص اطفال نیز در این بیمارستان به صورت مقیم حضور دارد. 
هاشمی‌شهری گفت: مساعدت وزارت بهداشت در خصوص اختصاص فوق‌تخصص نوزادان به استان سیستان و بلوچستان و همچنین تخصیص اعتبار در خصوص توسعه مراکز و بخش‌های خدمات تخصصی نوزادان و مشارکت مادران بر فراگیری برنامه‌های آموزش سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های قابل پیگیری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مسیر ارتقای سلامت نوزادان عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید