• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71368
+
-

ساخت ۶ مخزن تکمیلی آب در سمنان

مدیر کل آبفای شهری استان سمنان با بیان این‌که 6 مخزن تکمیلی آب استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد گفت: حجم آب‌گیری این مخازن ۱۸ هزار متر مکعب خواهد بود.

«محمد طاهری» در گفت وگو با مهر، با بیان این‌که پروژه‌های تکمیل و احداث مخازن جدید آب برای سال جاری در شهرهای سرخه، دامغان، سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد و شاهرود در دستور کار است ابراز کرد: این پروژه‌ها که طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند حجم آبگیری معادل ۱۸ هزار متر مکعب خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که کار احداث 6 مخزن جدید در شاهرود، بسطام، شهرک صنعتی فجر گرمسار، مهدیشهر، شهمیرزاد و سمنان در دستور کار است افزود: حجم آبگیری این مخازن ۱۰ هزار متر مکعب خواهد بود که تا سال آینده تکمیل و باعث می‌شود در ساعات غیر پیک آب ذخیره شود و برای استفاده در ساعات پیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


آب‌رسانی به شاهرود در دستور کار

مدیر کل آبفای شهری استان سمنان با بیان این‌که پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه آب با همین اعتبارات اندک برای داخل شهرهای استان در حال انجام است ابراز کرد: سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر اصلاح شبکه و ۲۰ کیلومتر توسعه شبکه با بهره‌گیری از منابع مالی استانی و شهرستانی در داخل شهرهای استان انجام می‌شود.

طاهری در ادامه عنوان کرد: برای موضوع آب‌رسانی به شاهرود 3 حلقه چاه حفاری و کار 2 حلقه دیگر نیز به زودی شروع می‌شود که باید گفت تجهیزات خط انتقال و ارتباط بین مخازن زون‌بندی و سر چاه خریداری‌شده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز و تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که ارتقای تصفیه آب شهر گرمسار نیز طی هفته دولت انجام می‌شود افزود: پروژه آب‌رسانی به شهر ایوانکی با حفر و جابه‌جایی چاه و ایجاد خط انتقال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه آب‌رسانی به سرخه، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و مرمت تونل انتقال چشمه روزیه به سمنان نیز در دستور کار است.


رفع مشکل آب ایوانکی 

مدیر کل آبفای شهری استان سمنان با بیان این‌که با بارندگی امسال برای شهرهای دارای منابع آب سطحی، زیرسطحی، چشمه و قنوات مشکل خاص وجود ندارد، ابراز کرد: شهرهایی که عمده آن از منابع زیرزمینی است نظیر شاهرود و ایوانکی امسال در تنش آبی قرار دارند.

طاهری در ادامه عنوان کرد: برای حل مشکل آب ایوانکی حفاری چاه در حال اتمام است و ظرف یک تا 2 هفته آینده آب چاه وارد مدار می‌شود. از سوی دیگر خط انتقال از سمت گرمسار، خروجی و ارتباط با شبکه توزیع شهری نداشت که در هفته گذشته این ارتباط برقرار شد و مشکل مناطق شمالی شهر ایوانکی که در پیک مصرف، مشکل کمبود فشار داشتند برطرف شد.

وی با بیان این‌که تنها شهری که شرایط تنش آبی در آن همچنان باقی‌ مانده شاهرود است افزود: 4 چاه در شاهرود تجهیز و برای آینده مشکل حل می‌شود و می‌کوشیم تا در کوتاه مدت نیز کمبود آب را جبران کنیم، اما هرچه تأمین آب داشته باشیم، بدون صرفه‌جویی و استفاده بهینه قطعا بی‌فایده خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید