• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71350
+
-

اختصاص ۳۲ هکتار زمین برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده

استاندار قم با تأکید بر اولویت اساسی استان بر بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: اراضی ملی ۳۲ هکتاری باید به این موضوع اختصاص داده شود. 

به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در قم اظهار کرد: همه اهتمام مجموعه مدیریت استان در مسیر نوسازی و بهسازی این بافت‌های ناکارآمد معطوف است. 

وی به تخصیص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به اجرای 8 طرح مرتبط با موضوع بازآفرینی شهری در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها در حال انجام است. 

سرمست طرح‌ها و برنامه‌های استان در موضوع نوسازی بافت فرسوده در استان را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم برای اجرای گام‌به‌گام این طرح‌ها در دستور کار است که انتقال سکونت‌گاه‌های اطراف دکل‌های فشارقوی در اولویت این برنامه‌هاست. 

وی همچنین با تأکید بر دغدغه رئیس‌جمهوری در موضوع سکونت‌گاه مردم و توجه ویژه به نوسازی و بازآفرینی شهری در سیاست‌های دولت تدبیر و امید ادامه داد: مدیریت استان در کنار مدیریت شهری و با حضور بخش‌های خصوصی در اجرای این سیاست‌ها اهتمام دارد و ارتقای وضعیت معیشت و بهسازی محل سکونت مردم قم از طرح‌های مهم اولویت‌دار در قم است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست با بیان لزوم بهره‌وری صحیح از منابع موجود در حوزه احیای بافت فرسوده در سطح استان‌ها افزود: باید طرح‌هایی در این زمینه اجرایی شوند که با منابع موجود قابلیت تکمیل و بهره‌برداری داشته باشند. پژمان افزود: قرار دادن اراضی ملی ۴۸ و ۳۲ هکتاری ملی در اختیار استان برای اجرای طرح‌های  بازآفرینی شهری  است.

این خبر را به اشتراک بگذارید