• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71348
+
-

راه‌اندازی سامانه یکپارچه درمان ناباروری در قم

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: ساماندهی و راه‌اندازی سامانه یکپارچه خدمات درمان ناباروری امسال در جهاد دانشگاهی استان فعال می‌شود و از فعالیت دلالان سلامت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، «محمد حیدری» افزود: امور و مباحث پزشکی و درمان ناباروری مهم‌ترین حیطه فعالیت جهاد دانشگاهی قم است و کمک به توسعه فناوری درمان خدمات ناباروری مهم‌ترین رویکرد جهاد دانشگاهی در این‌ میان است.
وی اظهار کرد: برخی از خدمات انجام‌شده در مورد درمان ناباروری برای نخستین بار در استان برای تکمیل فرایند درمان و رفاه حال متقاضیان در حال انجام است.

حیدری اضافه کرد: از زمان ورود جهاد دانشگاهی به مبحث درمان ناباروری بیش از ۴۰ هزار پرونده تشکیل‌شده که ۱۰ درصد آنها را بیماران خارجی تشکیل می‌دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: برای توسعه گردشگری سلامت، مراکز درمانی جهاد دانشگاهی چند شعبه برای ارائه خدمات و معرفی ظرفیت‌های درمان ناباروری در موکب‌های پیاده‌روی اربعین امسال مستقر می‌کند.

وی بیان کرد: نوآوری و انجام فعالیت‌های جدید پژوهشی و انتخاب درست موضوع تحقیقات رویکرد و هدف اصلی جهاد دانشگاهی قم است.
حیدری با بیان این‌که تکمیل آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های عالی برای ایجاد روحیه کارآفرینی از دیگر رویگرهای مهم جهاد دانشگاهی قم است گفت: در حوزه فرهنگ نیز جهاد دانشگاهی استان تلاش می‌کند مسیر فرهنگ را به نحوی تعریف کند که به نشاط بیشتر دانشجویان منجر شود.

وی بیان کرد: تجاری‌سازی مباحث پژوهشی برای بهبود وضعیت اشتغال و تبدیل آن به کالا و محصول از دیگر رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی قم است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم ادامه داد: جهاد دانشگاهی قم از امسال متولی اشتغال زنان سرپرست خانوار شده و کار شناسایی و ایجاد زمینه اشتغال آن را به‌صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: ایجاد بستری برای تولید و فروش محصول نهایی اقدام مهمی بوده که جهاد دانشگاهی در رابطه با زنان سرپرست خانوار انجام خواهد داد.
حیدری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در مبحث آموزشی نیز در طول سال به بیش از ۲۰ هزار فراگیر، آموزش‌های مهارت‌آفرینی و اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد. همچنین آموزش تکمیلی ویژه کارکنان دولت نیز در این مرکز انجام می‌شود.
به گفته وی، جهاد دانشگاهی خدمات یکپارچه‌ای در رابطه با مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌دهد و بیش از ۲ هزار دانشجو عضو برنامه‌های جهاد دانشگاهی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید