• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71345
+
-

صادرات ۸۵۰ تن کنسانتره انگور از شاهرود

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان گفت: ۸۵۰ تن کنسانتره انگور با درآمدزایی ۸۰ میلیارد ریالی در روز‌های آینده از شاهرود به یکی از کشورهای منطقه صادر می‌شود.

«جعفر جورابلو» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به فعالیت فصلی کارخانه کنسانتره شاهرود افزود: از ابتدای شروع به کار این کارخانه در اوایل مرداد امسال تاکنون ۵۹۰ تن سیب برای تولید کنسانتره از استان‌های همجوار خریداری شده است.
وی عنوان کرد: به دلیل بارش تگرگ بخشی از سیب خسارت‌دیده باغداران استان در سال جاری خریداری و به کارخانه تحویل داده شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان اضافه کرد: با این میزان محصول ۶۰ تن کنسانتره سیب در این کارخانه تولید می‌شود و قراردادی برای خرید انگور هم امضا شده است.
جورابلو عنوان کرد: براساس این قرارداد 3 هزار تن انگور از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس خریداری شد که از هفته آینده برای تبدیل به کنسانتره انگور به این کارخانه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با این میزان انگور نیز ۸۵۰ تن کنسانتره در کارخانه توحید شاهرود تولید شود و از باغ‌های شاهرود هم انگور درجه 3 و پادرختی به کارخانه تحویل خواهد شد و اتحادیه نسبت به جذب و تبدیل آن اقدام و وجه آن را به باغداران  پرداخت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید