• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71333
+
-

پاکستان؛ بازار جدید صادرات قم

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم: به‌زودی کالاهای ساخت قم در کشور پاکستان عرضه می‌شود

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم گفت:‌ برای گسترش حجم صادرات استان، بازارهای جدید برای عرضه کالاهای تولیدشده در قم هدف‌گذاری شده که ازجمله آن حضور پررنگ‌تر در بازار بزرگ کشور پاکستان است.

«محمود سیجانی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد:‌ راهبرد حفظ بازارهای موجود و ورود به بازارهای جدید صادراتی را با اولویت کشورهای منطقه دنبال می‌کنیم و در این مورد به دنبال گسترش قابل‌توجه عرضه کالاهای ساخت قم در کشور پاکستان هستیم.

وی افزود:‌ کشور پاکستان دارای بازار مصرف بسیار بزرگی است و کالاهای ساخت قم می‌تواند در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیاز مردم این کشور همسایه باشد.

سیجانی ادامه داد: داشتن ارتباطات عمیق فرهنگی و اجتماعی میان شیعیان پاکستان با مردم قم،‌ موجب می‌شود کالاهای ساخت قم در بازار این کشور مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم گفت:‌ برای موفقیت در اجرای راهبردی تنوع دادن به بازارهای صادراتی و گسترش آن،‌ سطح کیفیت محصولات ساخت قم را با لحاظ استانداردهای بین‌المللی و ارائه خدمات پس از فروش ارتقا خواهیم داد.

وی بیان کرد: حمایت از صادرکنندگان برتر و تقویت شرکت‌های صادراتی در استان از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم برای عرضه گسترده کالاهای ساخت قم در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیجانی ادامه داد:‌ کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده محصول، برای حضور موفق و رقابت‌پذیر کالاهای ساخت قم در بازارهای صادراتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که برای تحقق آن برنامه‌های مختلفی همچون کمک به نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی استان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ایشان تدوین‌شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری حجم صادرات استان قم از ۲۵۲ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید