• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71322
+
-

تحول گاوازنگ با اجرای پروژه‌های گردشگری

تحول گاوازنگ با اجرای پروژه‌های گردشگری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: اجرای کامل پروژه گردشگری گاوازنگ برای شهر زنجان نیازی مبرم است و باعث رونق گردشگری و اقتصاد شهر زنجان می‌شود. به گزارش مهر، سعید امیدی بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان از زمان تشکیل در سال ۶۹ تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. 

وی از فعالیت ۲۱ شهرداری در استان خبر داد و با یادآوری این‌که همه این شهرداری‌ها سهامدار سازمان همیاری شهرداری‌های استان به شمار می‌روند، افزود: این سازمان برای پیشبرد اهداف خود در برهه‌های مختلف رویکردهای مختلفی را مدنظر دارد. 3 رویکرد اصلی این سازمان شامل قانون‌مداری، شفافیت و ارزش‌آفرینی است و تلاش می‌کند با رویکردهای اتخاذشده، اهداف عالیه خود را در مسیر تعیین‌شده قرار دهد. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به این‌که چابک‌سازی یکی از موارد مهمی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد، ادامه داد: شفافیت به ‌عنوان یکی از 3 رویکرد اصلی این سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه معتقدیم با اهتمام به این موضوع می‌توانیم هزینه‌های مازاد و تشریفاتی را به حداقل برسانیم. علاوه بر این توانسته‌ایم دارایی‌های این سازمان را با بازگرداندن ۲۰ میلیارد تومان منابع از دست‌ رفته افزایش دهیم. 

امیدی با بیان این‌که پرداخت مطالبات سنوات گذشته از دیگر اقداماتی بود که انجام ‌شده است، گفت: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که در برهه کنونی یکی از نیازهای ضروری جامعه برای ارزآوری و کسب درآمد پایدار، اهتمام به صنعت گردشگری است. سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز تلاش می‌کند در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد. در این مورد می‌توان به اجرای نیمی از مسیر جنوب به شمال محور گاوازنگ اشاره کرد. 

وی با اشاره به این‌که برای اجرای نیمی از پروژه مذکور در گاوازنگ ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اجرای فاز دوم این طرح نیز قرار است ۱۶ میلیارد ریال هزینه شود، یادآور شد: این سازمان در عرصه علم‌آموزی نیز با راه‌اندازی مرکز آموزش علمی‌کاربردی گام‌های بلندی برداشته است و تا به امروز ۴۴۲ نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند. 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با تأکید بر این‌که پروژه گردشگری گاوازنگ باعث افزایش روحیه شهروندان می‌شود و رونق گردشگری را نیز برای این منطقه به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: معتقدیم به هر میزان که بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را در زنجان ارتقا دهیم به همان میزان نیز رونق صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود، لذا انتظار داریم در این زمینه همراهی مسئولان را شاهد باشیم. 

امیدی یکی از دغدغه‌های پیش روی اجرای پروژه گردشگری گاوازنگ زنجان را کاهش زمین اختصاصی از ۱۰۰ هکتار به کمتر از ۵۰ هکتار دانست و با اشاره به این‌که علاوه بر همه این موارد، جابه‌جایی روستای گاوازنگ به شهرک مسکونی نیز میسر نشد، توضیح داد: اکنون زیرساخت برق در این مجموعه فراهم شده است و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های گاز و آب در این منطقه هستیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید