• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71312
+
-

افتتاح کلینیک طبی و پیشگیری از سرطان در دهه ولایت

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از افتتاح کلینیک طبی و پیشگیری از سرطان در دهه ولایت خبر داد. به گزارش تسنیم، «جعفر محسنی» با بیان این‌که 25 درصد خانواده‌های ایرانی با چالش فرزندآوری مواجه هستند اظهار کرد: مرکز درمان نابروری برای کاهش این مخاطره در تلاش است، اما افزایش سن ازدواج هم در این موضوع موثر است که باید مشوق‌های ازدواج در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد.

وی از راه‌اندازی مرکز درمان اختلالات ژنتیکی در تبریز خبر داد و گفت: این مرکز برای تحقیقات و پیشگیری و درمان اواخر سال 97 در تبریز راه‌اندازی شده تا با شیوه‌های نوین به درمان ناباروری و مشکلات ژنتیکی در ناباروری بپردازد.
این مسئول با بیان این‌که در راستای اهداف پنج‌ساله ششم به دنبال کلینیک طبی و پیشگیری از سرطان بودیم که در دهه ولایت این کلینیک افتتاح خواهد شد عنوان کرد: در این کلینیک از پزشکی تا روان‌شناسی خدمات ارائه می‌شود که یکی از محورهای اساسی این کلینیک، «غربالگری سرطان‌های شایع» است.

هدف ما تشخیص به‌موقع و جلوگیری از بروز بیماری است که هم هم مرگ و میر و هم هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد. محسنی با تأکید بر این‌که هدف کلی ما و مطالبات استانی از ما، راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی و درمانی تا 1400 است اظهار کرد: این گام بسیار بزرگی است که از توان ما خارج است و باید دولت حمایت‌های خود را افزایش دهد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید