• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71270
+
-

مهمانان دوست داشتنی روز خبرنگار همشهری

مهمانان دوست داشتنی روز خبرنگار همشهری

روز گذشته و به مناسبت روز خبرنگار روزنامه همشهری میزبان مهمانان ویژه‌ای بود که از جنوب شهر برای تبریک به تحریریه همشهری آمده بودند و فضای تحریریه را برای ساعتی پر از امید و سر زندگی کردند. 20بهبودیافته کارتن‌خواب که عضو مؤسسه طلوع بی‌نشان‌ها بودند از بخش‌های مختلف تحریریه بازدید کردند و روز خبرنگار را در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه به خبرنگاران تبریک گفتند و گلدان‌هایی هم به خبرنگاران هدیه دادند.
«جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» به‌عنوان حامی تخصصی در زمینه معضل کارتن‌خوابی، می‌کوشد با حفظ و اشاعه «آیین مهرورزی» نگاه جامعه را به موضوع اعتیاد و کارتن‌خوابی تغییر دهد و کمک کند تا افراد بیشتری با مشارکت در این فرایند وارد چرخه درمان و بهبودی شوند. توزیع غذا درواقع مجال و بهانه‌ای است برای ایجاد ارتباط مؤثر با افرادی که به‌طور همزمان با معضل کارتن‌خوابی و بیماری اعتیاد مواجهند. این مؤسسه در 2 حوزه رویکرد حمایتی و رویکرد اجتماعی فعالیت می‌کند. مخاطب فعالیت‌های حمایتی طلوع، افراد آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی هستند. طلوع بر این باور است که مردان، زنان و کودکانی که تجربه زیستی کارتن‌خوابی را دارند قربانی یک فرایند اجتماعی هستند. برای شفاف شدن این موضوع نیاز به تعریف واژه کارتن‌خواب و تعریف واژه قربانی است. طلوع در واقع از افراد آسیب‌دیده (قربانی) کارتن‌خوابی حمایت می‌کند. این حمایت شامل ۷ مرحله جذب، سرپناه، درمان، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به اجتماع است که طی این ۷ مرحله «کارتن‌خوابی» افراد درمان می‌شوند و فرد به زیست معمول اجتماعی بازمی‌گردد.

بخش دیگر فعالیت طلوع، فعالیت‌های اجتماعی این مجموعه است. این فعالیت‌ها با 2 شعار «بی‌تفاوت نباشیم» و «۲ ≠ ۱+۱ ; ۱۱= ۱+۱» می‌کوشد تا با استفاده از ابزارهای آموزش و آگاهی‌بخشی، این باور را در افراد جامعه ایجاد کند که بخش آسیب‌دیده جامعه بخش جدا شده از آن نیست و از یک سو همه افراد ممکن است در برهه‌های گوناگون زمان از این اتفاق آسیب ببینند و حتی خود فرد یا نزدیکانش قربانی همین فرایند شوند و از دیگر سو، همه افراد جامعه نسبت به این آسیب مسئولند و تنها با حمایت و ایستادگی مستمر، عاشقانه، بدون قضاوت و بدون توقع تمامی افراد جامعه می‌توان به ساختن فردایی بهتر و کم‌آسیب‌تر امیدوار بود. در واقع نتیجه فعالیت‌های حمایتی طلوع این است که فردی که روزی به‌عنوان کارتن‌خواب در طلوع مورد حمایت قرار گرفته است ظرف مدت یک‌سال به فردی تبدیل می‌شود که ضمن پذیرش مسئولیت اجتماعی خود، به بهبود وضعیت اجتماعی همدردان خود کمک می‌کند و تلاش می‌کند آنها را از چرخه کارتن‌خوابی خارج کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید