• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71248
+
-

تصویب کلیات طرح‌ تفصیلی‌ ویژه منطقه22

کلیات طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ شهر تهران در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورای‌عالی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش همشهری، هشتمین جلسه شورا به بررسی طرح ویژه منطقه۲۲ تهران، پیرو تکلیف جلسه مورخ۲۴ دی۹۷ شورا اختصاص یافت. در دستور جلسه نخست و در بررسی طرح ویژه منطقه۲۲تهران، فرزانه صادق‌مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن بیان سوابق این طرح و دلایل ورود شورای‌عالی به این موضوع گفت: بحث تهیه طرح تفصیلی ویژه برای منطقه۲۲ شهرداری تهران به جلسات شورای‌عالی در سال۹۳ بازمی‌گردد. بر این اساس، در چارچوب تعیین شده در جلسه دی‌ماه سال۹۷ شورای‌عالی درخصوص سقف جمعیت‌پذیری این منطقه و رویکردهای کلی آن، طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ متعاقب طرح در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران و 7 جلسه کمیته فنی شورای‌عالی، در دستورکار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفته است. وی افزود: به‌رغم اینکه موضوع لزوم توقف صدور پروانه براساس طرح تفصیلی قبلی منطقه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی و براساس مصوبات سال۹۳ شورای‌عالی، به شهردار وقت تهران ابلاغ شده بود اما از سال۹۳ تا زمان استقرار مدیریت جدید در شهرداری تهران، مصوبات شورای‌عالی به شهرداری منطقه ابلاغ نشده بود که با حضور شهردار وقت تهران، آقای حناچی در شهرداری در سال۹۷، ابلاغ این مصوبه شورای‌عالی انجام شد. نشست فوق با اظهارنظر اعضای شورای‌عالی تصمیم‌گیری شد که اخبار دقیق و جزئیات مصوبه شورای‌عالی درخصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ شهر تهران پس از صدور اعلام مصوبه شورای‌عالی به استحضار عموم مردم خواهد رسید.

   گزارش ساخت و سازهای خلاف ضابطه منطقه ۲۲ به نهادهای نظارتی
محمد اسلامی در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران ضمن اعلام تصویب کلیات طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران از پیگیری و گزارش ساخت‌و‌سازهای خلاف ضابطه در منطقه ۲۲ در مدت سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به نهادهای نظارتی، خبر داد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری که با حضور اعضای اصلی شورا، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد، ضمن اعلام تصویب کلیات طرح ویژه منطقه ۲۲، گفت: در طرح تهیه شده رویکردهایی همچون اولویت قراردادن حفاظت محیط‌زیست، مبنا قراردادن توسعه کیفی به جای توسعه کمی، ارتقای کیفیت زیست و سکونت، افزایش تاب‌آوری منطقه ۲۲ و تقویت کیفیت عرصه‌های عمومی و...، لحاظ شده‌است. رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تأکید کرد: براساس نظر اعضای شورا، ساخت و سازهای خلاف ضابطه منطقه ۲۲ در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ و نیز تخلفات مدیریت شهری در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ در این مدت به نهادهای نظارتی گزارش و پیگیری می‌شود. در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به همراه اعضای اصلی شورا، نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث‌ فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان پدافند غیرعامل حضور به هم رساندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید