• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71241
+
-

روحانی در مراسم روز خبرنگار:

بی لکنت تذکر دهید

بی لکنت تذکر دهید

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه دولت از فعالیت خبرنگاران و روند اطلاع‌رسانی صحیح در جامعه حمایت می‌کند تا مردم از همه اطلاعات و اخبار آگاه شوند، گفت: اینکه اطلاعات به‌عنوان رانت در اختیار فرد و جمع خاصی باشد، کار درستی نیست و اخبار و اطلاعات باید در اختیار همه مردم باشد. حسن روحانی در حاشیه جلسه هیأت دولت خبرنگاران را واسطه اصلی بین واقعیات موجود جامعه و گوش و چشم و جان مردم دانست و گفت: خبرنگاران از طریق ارسال اطلاعات واقعی، نیاز مردم را در این زمینه برآورده می‌سازند. او با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی واقعی و بدون کم و کاست، گفت: همه خبرنگاران در این زمینه رسالت سنگینی را بر عهده دارند و وظیفه خبرنگاران، امانتداری از خبر دقیق و واقعیات موجود جامعه است. اگر واقعیت در خبر تغییر یابد، مانع می‌شود تا در مردم قضاوت صحیحی ایجاد شود و حتی جامعه ملتهب می‌شود و اگر اطلاعاتی که مردم می‌گیرند با واقعیت جامعه فاصله داشته باشد، مردم گمراه می‌شوند.

رئیس‌جمهور درخواست دولت از خبرنگاران را دقت در بیان و انتقال واقعیت و مطالب مورد نیاز جامعه، به مردم دانست و گفت: دولت از این موضوع حمایت می‌کند ضمن اینکه دولت خبرنگاران را واسطه خوبی بین خود و مردم می‌داند. خبرنگاران می‌توانند نظرات و پیشنهادات مردم را به دولت و در مقابل اقدامات و فعالیت‌های دولت را به اطلاع مردم برساند. ضمن اینکه اگر نقصی هم در کار ما مشاهده کردند آن‌را بدون لکنت زبان به ما و جامعه گوشزد کنند. او همچنین افزود: دولت نه‌تنها از انتقاد دلسوزانه خوشحال می‌شود و از آن استقبال می‌کند بلکه آن را عمل درستی برای جامعه آزاد و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند و علاقه‌مند هستیم اگر نقص ما را تذکر می‌دهید در مقابل راه‌حل نیز پیشنهاد دهید. روحانی درباره شیوه نقد کردن گفت: انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد. واقعیت‌ها را انتقال داده و در کنارش راهکار وجود داشته باشد به‌نحوی که نتیجه اینگونه انتقادات، ارائه خدمات بهتر باشد و مردم نیز آسوده‌تر باشند.

روحانی با اشاره به شرایط کنونی جهان و اینکه امروز در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم گفت: از اردیبهشت پارسال تا‌کنون به واسطه تحریم‌های ظالمانه، مردم در فشار هستند و در واقع این تحریم‌ها به تعبیر دقیق‌تر، همان تروریسم اقتصادی است که در اعمال آن هیچ‌کس استثنا نشده و حتی بیماران نیز مستثنی نشدند و این کار در حقیقت جنایت علیه بشریت است. ملت ایران در مقابل تحریم‌ها، به‌خوبی ایستادگی و مقاومت کرده‌اند و در چنین شرایطی خبرنگاران از نقش تأثیرگذاری به‌منظور ایجاد امید و نشاط در جامعه و بیان نکات مثبت برخوردار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید