• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71209
+
-

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر مطرح کرد‌

راه‌اندازی سامانه حفظ باغات و محیط‌زیست تهران

 «سامانه کمیسیون ماده7 با وجود همه سنگ‌اندازی‌ها راه‌اندازی شد تا گامی جدی در حفظ فضای سبز شهر تهران برداشته شود»؛ این مطلب را رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری مطرح کرد. به گفته زهرا صدراعظم نوری، با این سامانه از تمامی پلاک‌هایی که قصد نوسازی یا تخریب دارند یا در مرحله پایانی کار و هنگام اخذ پایان کار هستند، از نظر محیط‌زیستی و فضای سبز استعلام گرفته می‌شود.

به‌گزارش همشهری، صدراعظم نوری یکی از علت‌های تأخیر در صدور پروانه را همین کمیسیون ماده7 عنوان کرد وگفت: با سامانه راه‌اندازی‌شده، روند صدور پروانه شفاف‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین دیروز به موضوع صدور مجوز ساخت برای 62باغ که اواخر سال گذشته مطرح شد و هنوز برای برخی ابهام دارد، صحبت کرد. نوری درباره اعتراض فرمانداری تهران به پرونده باغات گفت: «راجع به 62پرونده باغ می‌شود بحث کرد و هیچ زمان نگفتیم که این 62پرونده پروانه خواهد گرفت. بعد از اینکه ما مصوبه برج باغ را لغو کردیم و جایگزینش طرح خانه‌باغ را به تصویب رساندیم و شورای‌عالی شهرسازی نیز در قالب ماده14 قانون زمین شهری این مهم را به تصویب رساند، بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه پرونده‌هایی که قبل از این مصوبه در جریان بوده، تعیین تکلیف شود. در همین راستا شهرداری گزارش داد 473پرونده تا 23اسفند96 تشکیل شده که بخشی از آن هم 62باغ مورد اشاره است که تمامی عوارض را به‌صورت سیستمی پرداخت کرده‌اند. جمع‌بندی ما در کمیسیون سلامت و شهرسازی این بود که از این 473پرونده، 411پرونده قابل بحث درخصوص ساخت‌وساز نبوده و درباره فقط 62پرونده ساخت‌وساز در آن قابل بحث است.» 
 به‌گفته او سامانه دیگر مربوط به پایش و شناسایی تمامی ساختمان‌های شهر تهران به‌لحاظ ایمنی در برابر خطر است که در این زمینه طرحی در شورا ارائه شد که هدف آن بیشتر ساختمان‌های بلندمرتبه بود و بیشتر مربوط به حریق می‌شد؛ به همین‌خاطر لایحه مربوط به آن تکمیل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید