• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71097
+
-

راه‌اندازی 7کارگاه صنایع‌دستی در بافق

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق با بیان این‌که میدان خان به عنوان مرکز صنایع‌دستی شهرستان حیات دوباره پیدا کرد، گفت: 7 کارگاه صنایع‌دستی در مجموعه این میدان تاریخی راه‌اندازی شد.

«لیلی رنجبر» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که تا اواخر سال جاری این تعداد به ۱۰ غرفه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی و مالکان تا 5 سال آینده این مجموعه به عنوان مرکز صنایع‌دستی شهرستان فعال و در خدمت شهروندان و گردشگران خواهد بود.

وی با بیان این‌که در این مجموعه حدود ۳۰ حجره وجود دارد، افزود: یکی از این حجره‌ها کافه سنتی است که با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق از همکاری شهرداری در مرمت و بازسازی میدان خان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶ میلیارد ریال برای بهسازی این میدان تاریخی و مجموعه بافت سنتی آن هزینه شده است.
رنجبر تصریح کرد: اگر مالکان تمایل دارند که در این حجره‌ها (غرفه) با مشاغل مرتبط فعالیت داشته باشند، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق در بحث مرمت مغازه‌ها کمک و مشارکت مالی می‌کند.
صنایع دستی بافق عمدتا محصولات حصیری مانند بادبزن، کلاه، پادری، سبد، ریسمان، زیرانداز و... است که از شاخه و الیاف درختان نخلستان‌های این شهرستان بافته و عرضه می‌شود. قدمت میدان خان بافق به دوره زندیه- افشاریه بر می‌گردد و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید