• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71066
+
-

کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت

حادثه
کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت

آنا مغانلو | اردبیل - خبرنگار:


«شهرام رضایی» هنرمند جهانی کاریکاتور اردبیل در سانحه تصادف در جاده اردبیل - مشگین شهر درگذشت. وی متولد ۱۳۵۷ در روستای مردان اردبیل، کارشناس ارشد هنر، طراح ، نقاش و کارتونیست، برنده ی ۱۵۳ جایزه ملی و بین المللی از کشورهای مختلف، دبیر هنر وزارت آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه در رشته طراحی و تصویر سازی بود و دریافت دو جایزه از اسکار جهانی را می توان از افتخارات این هنرمند یاد کرد.

این نابغه کاریکاتور سبک مخصوص خود را در عالم هنر دنبال می‌کرد در سبک های متافُرم، سورئالیستی و رئالیست تولید اثر می‌کرد. روزنامه همشهری چندین و چند بار پای گفت و گوهای این هنرمند اخلاق مدار کشور نشسته بود.

وی رونق خانه کاریکاتور اردبیل را از آرزوهای خود عنوان می‌‌کرد. رضایی بعد از کسب عنوان برتر جایزه جهانی سال ۲۰۱۵ به قبرس برای دریافت جایزه از دست رئیس جمهور این کشور و به عنوان سفیر فرهنگ و هنر سفر کرده و در دیدار با نخست وزیر کشور قبرس از دنیای بدون جنگ و خونریزی و از صلح و آرامش در جهان به وسیله هنر گفته بود. او معتقد بود کاریکاتوریست‌ها سفیران صلح در جهان هستند.

«یلدا هاشمی‌نژاد» از کاریکاتوریست‌های استان درباره این هنرمند می‌گوید: این خبر شوک سنگینی به جامعه هنری استان و باورش بسیار سخت است. بدون شک نبود ایشان ضایعه غیرقابل جبرانی برای هنرمندان خواهد بود و ما که با الگو گرفتن از این نابغه هنری، گام در عرصه هنر برداشتیم با از دست دادن وی کار سختی در پیش داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید