• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71061
+
-

گره گشایی از مشکلات بیمارستان امام خمینی ره

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز از فعال‌سازی بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) کرج پس از مدتی توقف با حمایت استاندار خبر داد.
«محمودرضا شیرازی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به فعالیت دوباره بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در هفته جاری اظهار کرد: این بیمارستان که زمانی دارای برند درمانی در حوزه فوق‌تخصصی کرج و البرز بود، پس از اعمال تعرفه دولتی دچار مشکلاتی شد.
وی ادامه داد: تبدیل تعرفه‌های این بیمارستان با مصوبه مجلس از خصوصی به دولتی، مشکلاتی برای درآمد ۶۶۰ پرسنل آن در پی داشت.
شیرازی اظهار کرد: این بیمارستان در گذشته ۲۰۰ پزشک داشت و دخل و خرج آن براساس رویه خصوصی محاسبه می‌شد.
این مسئول افزود: به دنبال دولتی شدن تعرفه‌ها، مطالبات پزشکان به‌موقع پرداخت نشد که تعدادی از پزشکان طی ۲ سال گذشته بیمارستان را ترک کردند و کارکنان نیز دریافتی نداشتند.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: در نتیجه این بیمارستان هم ورشکسته شد.

وی یادآور شد: طی ۲ سال گذشته حدود ۵۵ تجمع اعتراضی در این بیمارستان شکل گرفت که موضوع با حضور «عزیزالله شهبازی» استاندار البرز رسیدگی و بخشی از مطالبات کارکنان پرداخت شد.
این مسئول ادامه داد: تعدادی از کارکنان با ۲ ماه حقوق بازنشسته شدند که اکنون ۳۳۵ نفر پرسنل داریم.
وی اظهار کرد: با توجه به سیاست عمده دولت و برای بهبود وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) یکی از راه‌ها خصوصی‌سازی تعرفه‌های درمانی بیمارستان است.
شیرازی افزود: اکنون یکی از سیاست‌های کلی دولت کاهش تصدیگری است که باید با رعایت ضوابط و قوانین به خصوصی‌سازی این بیمارستان همت گماشت.
وی یادآور شد: این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد که شامل حدود ۲۵‌میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته و پرداختی بازنشستگان، 5/14 میلیارد تومان مربوط به پزشکان و مابقی مربوط به تجهیزات بسیار مدرن خریداری‌شده از کشور آلمان است.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: با حمایت استاندار البرز و معاون امور هماهنگی استاندار، توانستیم این بیمارستان را پس از مدتی توقف کاری دوباره فعال کنیم.

شیرازی اظهار کرد: شرایطی فراهم شد که بیمارستان دوباره راه‌اندازی شود و طی ۲ ماه گذشته بخش‌های مختلف بیمارستان فعال‌سازی شد و از هفته جاری تمام بخش‌های این بیمارستان خدمات‌رسانی به بیماران را از سر گرفتند.
وی با قدردانی از حمایت استاندار البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اکنون ملزومات مصرفی بیمارستان تامین شده و کادر درمانی در بخش‌های مختلف از جمله قلب، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و زایمان فعالیت دارند.
این مسئول بیان کرد: در کنار فعال‌سازی بخش‌های مختلف بیمارستان امام‌خمینی(ره)، مکاتبه با طلبکاران بیمارستان دنبال شد، ضمن آن‌که مزایده بیمارستان و واگذاری آن به بخش خصوصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خریداران خوبی برای بیمارستان امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کرده‌اند.
شیرازی بیان داشت: فرصت ۱۰روزه به خریداران داده‌ایم که تعهد مزایده است، ضمن آن‌که یکی از مشکلات خریداران بانک‌ها هستند که قوانین دست‌وپاگیر بانک و استعلام سوء‌پیشینه فرصت ۱۰روزه را می‌خواهد.
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: اکنون ۹ گروه پاکت‌های مزایده را دریافت کرده‌اند که پس از دریافت ضمانت‌نامه‌ها، مساله مزایده پیش خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید