• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71039
+
-

زیره سبز سمنان به بازار بورس می‌رود

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: عرضه زیره سبز در بورس کالا، شیوه‌ای مناسب برای حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم آن به مصرف‌کننده است.

«شیما عبدالشاه» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به این‌که کشت و تولید بدون بازاریابی باعث شکست تولید گیاهان دارویی می‌شود افزود: بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سعی در برقراری ارتباط میان تولیدکننده و شرکت‌های دارویی و خریداران داخل و خارج از استان سمنان کرده است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی مبتنی بر محصول زیره‌ سیاه در کشور تلاش شده تا در حمایت از کشاورزان زمینه حذف واسطه‌های غیرضروری فراهم شود. مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار کرد: در بورس کالا، کشاورزان خرد هر مقدار محصول تولیدی داشته باشند می‌توانند با قیمت مناسب آن را به فروش برسانند و وجه معامله را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. وی تأکید کرد: انبار پذیرش شده در بورس متعهد است محصولات را تا زمانی که کشاورز تصمیم به فروش آن بگیرد، در شرایط استاندارد نگهداری کند. عبدالشاه بیان کرد: صادرکنندگان و شرکت‌های فرآوری می‌توانند با قیمت شفاف و رقابتی که به صورت روزانه اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود، یک محصول مرغوب را با اطمینان تحویل بگیرند. وی عرضه محصول زیره سبز در بورس کالا را یک شیوه مناسب برای حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم زیره به مصرف‌کننده و صادرکننده این محصول و نیز بازگشت به جایگاه جهانی صادرات آن دانست.

عبدالشاه گفت: با توجه به سطح حدود ۸۰۰ هکتاری زیره سبز و تولید بیش از ۷۰۰ تن در هکتار تولید در استان سمنان، ظرفیت ورود استان به این حوزه فراهم و مقدمات اجرایی آن در حال اجراست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید