• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71031
+
-

پیگیری برای شناسایی شکارچیان متخلف اراک

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شکارچیان متخلفی که در منطقه حفاظت شده هفتادقله این استان به شکار غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی اقدام کرده بودند، بر اثر تعقیب محیط‌بانان موتورسیکلت‌ها و شکار را رها کردند و متواری شدند.

به گزارش فارس، «عباس جودکی» اظهار کرد: درپی گشت و کنترل محیط‌بانان در منطقه حفاظت‌شده هفتادقله و شنیدن صدای شلیک گلوله در ارتفاعات، محیط‌بانان حاضر در منطقه بلافاصله به محل مراجعه کردند که در مراحل اولیه محیط‌بانان به 2 دستگاه موتورسیکلت متعلق به متخلفان که دریک معدن غیرفعال مخفی کرده بودند برخورد و متخلفان به محض دیدن محیط‌بانان فرار کردند.

وی بیان کرد: در جریان تعقیب و گریز متخلفان به فرمان ایست محیط‌بانان توجهی نکردند و به فرار خود ادامه دادند. در پی تعقیب محیط‌بانان، شکارچیان متخلف موتورسیکلت و لاشه قوچ وحشی شکار شده و ادوات همراه را رها کردند و متواری شدند.
جودکی گفت: موتورسیکلت‌ها به همراه لاشه شکار شده به پاسگاه محیط‌بانی منتقل شدند و پیگیری‌های لازم برای شناسایی شکارچیان متخلف از طریق مراجع قضایی و تشکیل پرونده برای متخلفان و سیر مراحل قانونی ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار کرد: همه تلاش یگان حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی و محیط‌بانان در حفظ تنوع زیستی و جلوگیری و پیشگیری از شکار و صید است. در این ارتباط از همه شهروندان استان انتظار می‌رود که برای حفظ حیوانات و گونه‌های جانوری در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید یا زنده‌گیری حیات وحش ضمن همکاری با محیط بانان، مراتب را به ادارات حفاظت محیط‌ زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند یا با سامانه 1540 ارتباط بگیرند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید