• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70999
+
-

18قربانی شنا

18قربانی شنا

مدیر کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش فوت ناشی از غرق‌شدگی در این استان بوده‌ایم. 

به گزارش ایسنا، «کامروز امینی» افزود: 18 مورد فوت ناشی از غرق‌شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده که از این تعداد 16 مورد در 4 ماه امسال و 2 مورد در مردادماه بوده است. 

وی اظهار کرد: از این تعداد غرق‌شدگی استان 14 مورد در بویراحمد و دنا و 2 مورد در مراکز پزشکی قانونی کهگیلویه به ثبت رسیده و در شهرستان گچساران موردی ثبت نشده است. مدیر کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در 4 ماه سال گذشته 4 فوت ناشی از غرق‌شدگی در مراکز پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

وی در مورد شنا کردن در رودخانه‌های استان هشدار داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش بارندگی‌ها در ابتدای امسال و افزایش آب رودخانه‌ها و این‌که در آستانه فصل گرما قرار داریم، مردم و خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و مسئولان و متولیان امر نیز در مورد ایمن‌سازی حریم رودخانه‌ها و نصب علائم هشدار دهند تا شاهد حوادث ناگوار غرق‌شدگی در رودخانه‌های استان نباشیم. 

مدیر کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس آخرین سال‌نامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، به طور میانگین کهگیلویه و بویراحمد رتبه نهم را در سال 96 و رتبه هفتم را در سال 97 در زمینه فوت ناشی از غرق‌شدگی در کشور بر حسب جمعیت داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :