• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70997
+
-

مددجویان استان 10 میلیارد تومان وام گرفتند

مددجویان استان 10 میلیارد تومان وام گرفتند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به 1۵۱۴ متقاضی استان بوشهر پرداخت شد.

 به گزارش تسنیم، «احمد لطفی» در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با تغییرات اساس‌نامه این نهاد در سال 1394 مورد توجه جدی قرار گرفت ترویج سنت قرض‌الحسنه بوده است.

وی با بیان این‌که توانمندسازی و خودکفایی مددجویان یکی از رویکردهای کمیته امداد است گفت: این نهاد در این زمینه مواردی چون تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت کرده است. مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام ارائه خدمات معوض به‌ جای بلاعوض تصریح کرد: در این صندوق کمیته امداد به دنبال عملیات اقتصادی و سودآوری نیست، بلکه به دنبال اشاعه قرض‌الحسنه در کشور با کاهش تشریفات اداری است.

لطفی با اعلام این‌که طی 3 سال گذشته این نهاد موفق به جذب خیران شده است عنوان کرد: از 70 هزار سپرده‌گذار این صندوق در استان بوشهر، قریب به 21 هزار سپرده‌گذار خیّر در این صندوق وجود دارد که نشان از اعتماد مردم به این صندوق قرض‌الحسنه دارد. 

وی با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از سپرده‌گذاران این صندوق سپرده‌گذاران خرد هستند بیان کرد: سپرده‌گذاران صندوق امداد ولایت با علم به این‌که این صندوق به سپرده‌ها سود پرداخت نمی‌کنند استقبال مناسبی از سپرده‌گذاری کرده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام این‌که میزان ارائه تسهیلات به متقاضیان رابطه مستقیمی با جذب معوقات دارد عنوان کرد: یکی از منابع جذب صندوق معوقات است که هم‌اکنون این میزان 17 درصد است. وی با بیان این‌که تسهیلات این صندوق در همه زمینه‌ها ارائه می‌شود تصریح کرد: خرید و بازسازی مسکن و ایجاد شغل و گره‌گشایی از مشکلات از پرداختی‌های این صندوق است.

لطفی از پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بوشهر خبر داد و بیان کرد: طی 4 ماه گذشته، صندوق قرض‌الحسنه ولایت استان بوشهر در 4 بخش تسهیلات اشتغال‌زایی، کمک‌هزینه ساخت مسکن، کمک‌ودیعه مسکن و کارگشایی 100 میلیارد ریال تسهیلات به 1514 نفر متقاضی پرداخت کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید