• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70983
+
-

‏ 30 درصد تولیدات کشاورزی لرستان ضایعات است

مدیر صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان: اولویت ما این است که ضایعات را وارد چرخه فرآوری، بسته‌بندی و... کنیم

کشاورزی
‏ 30 درصد تولیدات کشاورزی لرستان ضایعات است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: ‏حدود 30 درصد تولیدات سالانه استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و شیلات ضایعات است. به گزارش ایسنا، «احمد مرادی» در جلسه کاهش ضایعات و فرآوری محصولات کشاورزی گفت: اولویت ما این است که ضایعات را وارد چرخه فرآوری، بسته‌بندی و... کنیم.

وی تاکید کرد: برای کاهش ضایعات تولیدات استان به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت و تقویت سرمایه‌ها و تخصیص تسهیلات به این حوزه نیاز داریم. مرادی با بیان این‌که سازمان بین‌المللی فائو ضایعات بخش کشاورزی کشور را رقم بالایی اعلام کرده است که این رقم می‌تواند غذای میلیون‌ها نفر را در جهان تامین کند، افزود: طی 40 سال گذشته در لرستان حرکت‌های خوبی انجام شده ولی مطلوب نیست.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی لرستان ‏گفت: یکی از سیاست‌های محوری ما این است که در کنار ایجاد صنایع تبدیلی و ملی در استان، مشاغل خانگی را در روستاها فعال کنیم تا ضایعات را به ارزش افزوده تبدیل کنند. مرادی با اشاره به این‌که لرستان حدود 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که تقریبا 80 درصد این اراضی دیم و 20 درصد آن آبی است، ادامه داد: 150 هزار بهره‌بردار در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان استان فعالیت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید