• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70982
+
-

صید میگو در آستانه ممنوعیت

خبر
صید میگو در آستانه ممنوعیت

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: اگر صید روزانه هر لنج صیادی به کمتر از ۴۰ کیلوگرم برسد، صید میگو ممنوع می‌شود. 

به گزارش تسنیم، «منصور پاپری» با بیان این‌که در صید میگو 761 شناور قایق و لنج مشارکت دارند اظهار کرد: تاکنون برای 381 موتور لنج و 380 فروند قایق مجوز صید میگو صادر شده است. وی از مشارکت 8 هزار صیاد در صید میگو خبر داد و بیان کرد: در 14 روز گذشته صیادان استان بوشهر افزون بر 550 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش 
دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان این‌که صیادان در مدت یادشده در سال گذشته 416 تن میگو صید کردند گفت: 62 درصد صید میگو در بندر صیادی بوشهر تخلیه شده که بیشترین صید و کمترین صید میگو با 9/1 درصد مربوط به بندر کنگان است. 

پاپری بیشترین میگوی صید شده را از گونه ببری سبز دانست و افزود: میگوهای صیدشده 78 درصدش ببری سبز و 22 درصد سفید سرتیز است که گونه میگوی ببری سبز بهترین میگوی خلیج فارس است و در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان زیادی دارد.

وی زمان پایان صید میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: زمان پایان صید میگو در استان بوشهر بر اساس میانگین و متوسط صید روزانه شناور‌ها از سوی موسسه تحقیقات و پژوهشکده میگو مشخص می‌شود، به ‌گونه‌ای که اگر صید روزانه هر لنج صیادی به کمتر از 40 کیلوگرم برسد، صید میگو ممنوع می‌شود. 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان این‌که صیادان استان بوشهر سال قبل در مدت آزادسازی صید میگو 900‌تن صید کردند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تا پایان فصل صید، حدود هزار تن میگو صید و به بازار عرضه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید