• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70978
+
-

رای گیری در شورای شهر شیراز الکترونیکی می‌شود

اخبار فارس
رای گیری در شورای شهر شیراز الکترونیکی می‌شود

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به رویکرد شورای پنجم در شفاف‌سازی و توجه به شفافیت گفت: از یک ماه آینده رای‌گیری در شورای شهر شیراز الکترونیکی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، «ابراهیم صبوری» در یک کنفرانس خبری با بیان این‌که شهرداری یک مجموعه سنگین ١١٠ساله با ساختار بوروکراتیک و مقاوم در برابر تغییر و اصلاحات است گفت: بسیاری از عدم اجرای مصوبات یا قوانین به شکل کامل ربطی به شهردار یا مجموعه مدیران ارشد و بعضا میانی ندارد، بلکه مقاومت جای دیگری است، از کارشناسی گرفته تا بالا. 

وی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلیل همراهی نکردن کارشناسان شهرداری با شکست مواجه شده است. این عضو شورای شهر شیراز با بیان این‌که بعضی از تذکرات اعضای شورا در صحن خطاب به شهردار برای ایجاد حساسیت و استفاده از فضا و افکار عمومی است گفت: البته باید در تذکرات چارچوب‌دار‌تر برخورد کنیم تا انگ و برچسب سهم‌خواهی به ما نخورد. 

صبوری با بیان این‌که شورای پنجم مصوبات بسیار مهمی در حوزه شفافیت و مدیریت تعارض منافع داشته عنوان کرد: برخی ایرادات را می‌پذیریم و امکان همکاری در کارشناسی طرح‌ها در کمیسیون‌ها را به صورت قاطع رد نمی‌کنیم، اما با صراحت اعلام می‌کنیم که عملکرد فردی در این شورا معنا ندارد و همه با هم هستند، اگرچه اختلاف نظرهایی وجود دارد.

  وی با بیان این‌که برخی شورا را به سیاست‌زدگی یا فشار از بیرون متهم می‌کنند گفت: موظف به پاسخگویی به هر ادعای درست و غلطی نیستیم. نایب رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: گاهی اوقات این موضوع را آن‌قدر غلیظ می‌کنند که تصور می‌شود عضو شورا هیچ نقشی در تصمیات شورایی ندارد، در حالی که این‌گونه نیست. 

وی همچنین با تصریح بر این‌که آبستراکسیون یک قابلیت کاملا دموکراتیک برای استفاده از قدرت توسط اقلیت است گفت: این روش در تمام نظام‌های دموکراتیک و توسعه‌یافته انجام می‌شود. صبوری با تاکید بر این‌که شورای شیراز پدرخوانده ندارد در خصوص آخرین پرونده وضعیت «مهدی حاجتی» نیز اظهار کرد: شورای شهر در این باره هیچ نقشی ندارد و از تمام ظرفیت‌ها برای حل مساله و بازگشت این عضو شورا استفاده می‌کند. 

نایب رئیس شورای شیراز افزود: از آخرین وضعیت پرونده بی‌اطلاع هستیم و اخیرا هم اعلام شده که موضوع در کمیسیون اصل ٩٠ در دست بررسی است و منتظریم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید