• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70973
+
-

قم میزبان بیماران استان‌های همسایه

10 درصد بیماران قم را بیماران خارج از استان از کاشان، ساوه دلیجان، محلات، اراک، درود، بروجرد، خرم‌آباد، بوشهر، اهواز خرمشهر و برخی شهرهای شمالی تشکیل می‌دهند

به دلیل برخی حوادث یا درمان‌های اجباری و همچنین کیفیت خدمات درمانی، استان‌هایی مانند مرکزی، اصفهان، لرستان و همدان به‌صورت مستمر و ثابت، بیمارانی را در قم دارند و به آنها خدمات‌رسانی می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ به‌طورمعمول 10 درصد بیماران قم را بیماران خارج از استان تشکیل می‌دهند و کاشان، ساوه، دلیجان، محلات، اراک، درود، بروجرد، خرم‌آباد، بوشهر، اهواز، خرمشهر و برخی شهرهای شمالی از بیماران ثابت قم هستند.

«محمود پرهام» افزود: به دلیل برخی حوادث یا درمان‌های اجباری و همچنین کیفیت خدمات درمانی، استان‌هایی مانند مرکزی، اصفهان، لرستان و همدان به‌صورت مستمر و ثابت بیمارانی را در قم دارند و ما به‌ همه آنها خدمات می‌دهیم و درواقع بار بخشی از کشور را به دوش می‌کشیم.
این مسئول از بیماران نازای اراک به‌عنوان بخش ثابتی از این بیماران یاد کرد و افزود: اراک که به لحاظ تیپ‌بندی دانشگاهی و بیمارستانی، تیپ 2 محسوب می‌شود و ما تیپ 3. با این حال، در قم پوشش خدمات نازایی صورت می‌گیرد و این هم به دلیل توان علمی استان قم در این بخش و امکاناتی است که فراهم شده.

پرهام با تأکید بر نیاز قم به توجه بیشتر مسئولان کشور نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد اظهار کرد: در نیمه شعبان سال جاری، 3 شبانه‌روز پرسنل درمان قم نخوابیدند تا به میلیون‌ها مسافر و زائر خدمات ارائه کنند، بدون این‌که از استان‌های دیگر درخواست کمک داشته باشیم.

وی با اشاره به توجه بخش زائری و خدمات خاص قم در مرکز کشور به احداث بیمارستان صحرایی در ایام نیمه شعبان به دلیل کمبود امکانات بیمارستانی اشاره کرد و افزود: بیماری‌های قم بیشتر در بخش قلب، سرطان و سکته مغزی به ترتیب اولویت است که نیاز به پژوهش در مورد چرایی و راه‌های کاهش آنها دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید