• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70969
+
-

210 هکتار گلخانه ساخته می‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: براساس سند راهبردی توسعه باید در 3 سال آینده ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان ساخته شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، ظاهر پورمجاهد در هفتمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سراسر کشور اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۱ هکتار گلخانه در استان همدان ساخته شد که ظرفیت تولید آنها افزون بر ۳۷ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی است. وی با بیان این‌که بخش کشاورزی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان است، افزود: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید با برنامه و تلاش مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی این استان توضیح داد: در 3 سال آینده باید ۶۰ هزار شغل ایجاد شود. پورمجاهد گفت: همچنین در این مدت بخش خصوصی باید سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند. جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به این‌که ۸۳ درصد اراضی آبی استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است تصریح کرد: برخی از تجهیزات استفاده‌شده برای آبیاری تحت فشار در سال‌های گذشته فرسوده شده است، اما استفاده از تسهیلات برای نوسازی این موارد چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در اولویت نیست که در این سیاست باید تجدیدنظر شود. 

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد در عرصه اقتصادی کشور را زمین‌گیر کرده و مردم را از نظام، انقلاب و رهبری جدا کند، افزود: بخش کشاورزی با تولید محصولات راهبردی می‌تواند در حفظ نظام نقش اساسی ایفا کند. 

پورمجاهد با اشاره به این‌که استان همدان در حوزه الگوی کشت اقدامات خوبی انجام داده است ادامه داد: در حوزه صرفه‌جویی آب و تغییر الگوی کشت نیز باید اقدامات بسیاری انجام شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید