• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70958
+
-

منطقه دهبکری بم صاحب بخشداری شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تلاش‌های استانداری برای بخشداری شدن دهبکری گفت: تمامی مقدمات اولیه برای ارتقای فرمانداری شهرستان بم به فرمانداری ویژه صورت گرفته است و منتظر تصویب این قضیه در کمیسیون سیاسی دولت هستیم که با عملیاتی شدن این طرح شاهد شکوفایی قابلیت‌های این منطقه خواهیم بود. 

به گزارش ایرنا «محمدصادق بصیری» در آیین افتتاحیه بخشداری دهبکری از توابع شهرستان بم ضمن اشاره به وجود محرومیت در منطقه شرق استان کرمان و شرایط خاص کشور در حوزه داخلی و بین‌المللی گفت: باید ظرفیت‌های منطقه دهبکری شناسایی شود. حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگی و حفظ قداست منطقه باید در اولویت توسعه و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دهبکری باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ضمن توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ارتقای یک منطقه، توسعه گردشگری نیز با فعالیت افراد بومی آن منطقه رخ خواهد داد که می‌طلبد مردم محلی در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند.  این مقام مسئول گفت: منطقه دهبکری در حوزه کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله کشت زعفران، گل‌محمدی، زرشک، پرورش دام و طیور و زنبورداری است؛ همچنین توسعه صنایع دستی و توجه به پتانسیل‌های گردشگری و خانه‌های بوم‌گردی از جمله فرصت‌های مناسب ایجاد اشتغال در دهبکری است. 

بصیری با اشاره به درخواست اهالی منطقه درباره گازرسانی به دهبکری بیان کرد: بنا به اعلام نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس، مقدمات گازرسانی به دهبکری فراهم شده و این پروژه در ایام هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :