• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70946
+
-

رونمایی از سامانه وب GIS بندر چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانودی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه وب GIS بندر چابهار در پنجمین جلسه کمیته تخصصی GIS رونمایی شد. 

به گزارش همشهری «عباس آذرپیکان» با بیان این‌که اطلاعات جغرافیایی یکی از مهم‌ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه‌‌ریزی و تصمیم‌گیری به شمار می‌رود، گفت: اقدام‌های بسیار مهمی در این حوزه انجام شده است که تداوام آن منجر به مانیتورینگ کل اراضی و زیرساخت‌های بندری می‌شود که علاوه بر تعمیرات و حفاری سایت‌های بندری، کاهش ریسک و هزینه تاسیسات زیربنایی را به همراه دارد. 

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جمع‌آوری تمامی نقشه‌های شبکه آب، برق، فاضلاب، فیبرهای نوری و ثبت در سامانه GIS، تهیه عکس 360 درجه و ایجاد لایه‌های توصیفی در محوطه‌ها و بناهای بندر، برداشت تمامی عوارض روسطحی و شبکه‌های زیرسطحی فاز یک و 2 طرح جامع بندر شهیدبهشتی و کوی مسکونی بندر از جمله اقدام‌هایی است که در کمیته GIS انجام شده است. 

به گفته آذرپیکان مدیران، کارشناسان، مشاوران و پیمانکاران با بهره‌گیری از این سامانه می‌توانند علاوه بر مشاهده نقشه‌ها و تصاویر هوایی بنادر و سواحل کشور، اطلاعات مختلف توصیفی را نیز به طور مستقیم دریافت کنند. 

سامانه GIS بندر چابهار، بخشی از سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی (PMOGIS) به عنوان جامع‌ترین زیرساخت اطلاعات مکانی و توصیفی سواحل و بنادر کشور محسوب می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید