• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70921
+
-

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

اشتغال
پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

با هدف اجرای طرح‌های توسعه اشتغال پایدار روستایی ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در استان کردستان پرداخت شده که با آن زمینه اشتغال‌ برای تعدادی زیادی از افراد جویای کار فراهم شده است.  به گزارش ایرنا، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شهرستان بانه اظهار کرد: 4 هزار و  ۵۱۶ طرح اشتغال‌زایی   به بانک‌های عامل استان معرفی شده که بخشی از آن نیز به متقاضیان پرداخت شده است. «برهان صلواتی» با بیان این‌که پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیازمند همکاری همه نهادهاست، گفت: باید برای جذب مشارکت مردم و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف مشوق‌های برای افراد جویای کار و کارفرمایان در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی بیمه، یارانه، دستمزد و طرح کارورزی دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و مهارت‌آموزی اجرا شده که تاکنون هزار ۲۷۶ نفر در طرح کارورزی شرکت کرده‌اند و ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات نیز به آنها پرداخت شده است.

صلواتی با بیان این‌که هدف از اجرای طرح کارورزی آشنایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با بازار کار و کارهای خدماتی و تولیدی است، اضافه کرد: به افرادی که در طرح کارورزی شرکت می‌کنند حقوق ماهانه پرداخت می‌شود و علاوه بر آن بخشی از هزینه بیمه آنها نیز پرداخت می‌شود.  وی به طرح مهارت‌آموزی در محیط کار نیز اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته هزار و ۱۵۲ نفر در قالب ۲۶۵ هزار و  ۲۴۰ ساعت در رشته مختلف آموزش دیدند و امسال نیز این طرح در استان اجرا می‌شود.

سرپرست فرمانداری بانه نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در زمینه اشتغال مرزنشینان و تغییر رویکرد دولت در مورد مرزها اشتغال مبتنی بر تولید در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید قرار دارد. 

«محمد امین‌زاده» با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های اشتغال در بانه افزود: منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه سیرانبند و وجود شرایط مناسب برای کشاورزی و دامداری انگیزه لازم را برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای جدید و اشتغال مبتنی بر تولید فراهم کرده است.  وی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژه‌های مهم استان کردستان است که دورنمای اشتغال و تولید شهرستان را تامین می‌کند و تا پایان مرداد ماه جاری زیرساخت‌های آن تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید