• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 26 بهمن 1396
کد مطلب : 7091
+
-

پرندگان خطرناک در کمین سلامت

سلامت
پرندگان خطرناک در کمین سلامت

روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که از تلف‌شدن پرندگان در حوالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس خبر می‌داد. رئیس مرکز محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: «هنوز این خبر تأیید یا رد نشده‌است.»

صدرالدین علیپور به همشهری گفت گروهی را مأمور کرده‌است تا برای بررسی دقیق‌تر این حادثه به محل رفته و گزارش تهیه کنند و درصورت درست بودن آن اقدامات لازم به فوریت انجام شود.

قرار است امروز صبح نتایج مشخص شود و اگر آنفلوآنزای مرغی آنگونه که درشبکه‌های اجتماعی منتشر شده از نوع «حاد» بوده، تدابیر لازم اتخاذ شود. مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز با اشاره به چنین خبری گفت: «هنوز صحت این اتفاق تأیید نشده‌ است.» سمانه زمانی به همشهری گفت: «هدف عمده ما ارتقای سواد سلامت شهروندان تهرانی است و در این زمینه با تکیه بر اصول پیشگیری و اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

با تکیه بر فضای فرهنگی و تبلیغی که در شهر تهران در اختیار داریم، درصورت صحت این اطلاعات که باید از سوی مرکز محیط‌زیست شهرداری تهران تأیید شود، اطلاع‌رسانی گسترده صورت خواهد گرفت.» او مسئولیت بررسی و تأیید بیماری آنفلوآنزای پرندگان را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت با این‌همه همکاران ما در مرکز محیط‌زیست شهرداری تهران نیز با مشخص کردن گروهی برای بررسی دقیق‌تر این حادثه تلاش دارند تا هر چه زودتر به نتایج مشخص برسیم.    

محمد حسین بازگیر، رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران نیز گفت: هفته گذشته محیط‌بانان و کارشناسان محیط‌زیست در گشت‌هایی که از دریاچه شهدای خلیج‌فارس، حاشیه رودخانه کن، ارتفاعات شمالی شهر و اراضی جنوب تهران داشتند، لاشه 3 کاکائی را کشف و برای بررسی به دامپزشکی تحویل دادند.

او گفت: به همین منظور با همکاری شهرداری تهران بنرهایی برای اطلاع‌رسانی شهروندان در این محدوده نصب شده و هم‌اکنون این محدوده تحت نظارت قرار دارد. مأموران سازمان محیط‌زیست نیز گشت‌ها و پایش‌های خود را در اطراف رودخانه‌ها به‌ویژه در محدوده کن و دریاچه ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند. رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران ضمن توصیه به شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی پرندگان وحشی را لمس نکنند و درصورت مشاهده لاشه، آن‌ را به سازمان محیط‌زیست و دامپزشکی اعلام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید