• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70873
+
-

تابستان تنابنده

به بهانه پرکاری عجیب محسن تنابنده

سینما
تابستان تنابنده

مسعود میر/روزنامه نگار

خودش در یکی از شب‌های اجرا به همکارانش گفته ‌بود که واقعا تحت فشار شدید کاری است و این سختی کار مداوم را اینگونه تعبیر کرده ‌بود که: « قلبم در حال ایستادن است.» بعد از آن بود که پیامک‌های لغو و تغییر زمان اجرای تئاتر به‌دست آنهایی رسید که بلیت تئاتر مولن‌روژ را پیش‌خرید کرده‌بودند. حالا هم خبر رسیده که محسن تنابنده به‌دلیل مشغله بسیار به اجراهای شبانه تئاتر نمی‌رسد و مولن‌روژ فعلا روی صحنه نمی‌رود. اما تنابنده چه مشغله‌هایی دارد که باعث شده روزهای سختی را از سر بگذراند و آنقدر دچار بی‌برنامگی شود که صحنه را رها کند. این متن را بخوانید تا متوجه شوید تنابنده چه تابستان عجیبی را پشت سر می‌گذارد.




عنکبوتی که خفاش بود

خبر ساخت فیلمی براساس داستان زندگی یک قاتل زنجیره‌ای به نام خفاش‌شب با آغاز تابستان منتشر شد. کارگردان «تابستان داغ» اسم فیلم جدیدش را عنکبوت گذاشته بود و برای یافتن بازیگر به‌دنبال گزینه می‌گشت. ‌ماه اول تابستان که به نیمه رسید نام محسن تنابنده به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم رسانه‌ای شد و خبر آمد که پیش‌تولید فیلم در حال انجام است و فیلمبرداری از اواخر تابستان آغاز خواهد شد. مفهوم خبر کاملا مشخص است: تنابنده این روزها باید در جلسات تست‌ گریم و دورخوانی فیلمنامه شرکت کند و خلاصه برای عنکبوتی که خفاش است، وقت بگذارد.

حبس سامان



بعد از «تمشک» 5 سالی می‌شد که سامان سالور از باغ سینما میوه‌ای نچیده بود. البته موضوع گرفتاری‌های محسن تنابنده هم با این کم‌کاری سال‌های اخیر آقای سالور ارتباطی ندارد و فقط خواستیم یادآوری کنیم حالا که بعد از چند سال کار نکردن، سامان سالور در حال ساخت فیلم «سه‌کام‌حبس» به تهیه‌کنندگی برادرش ساسان سالور است، پای محسن تنابنده هم حسابی گیر است.چرا؟ فیلمبرداری فیلم چند روزی است که آغاز شده و البته جلسات فیلمبرداری تا مهرماه ادامه دارد. تنابنده در کنار ایزدیار آن هم با گریمی متفاوت باید برای حبس آقا سامان هم حسابی انرژی بگذارد.

مشق نقی 



سری ششم پایتخت باید در عید نوروز روی آنتن برود و این موضوع یعنی اینکه کار نگارش فیلمنامه باید به سرعت تمام شود. خشایار الوند که نویسنده اصلی پایتخت بود در عین ناباوری اسفندماه سال قبل درگذشت و کش و قوس‌های ساختن و نساختن ادامه پایتخت بالاخره با جایگزین شدن یک دستیار برای نوشتن فیلمنامه تمام شد. محسن تنابنده آچارفرانسه پایتخت است و به جز ایفای نقش «نقی معمولی» که به‌عنوان نقشی اصلی در تمام قسمت‌ها حضور دارد باید در نگارش فیلمنامه هم مثل سری‌های قبل پایتخت، مشارکت داشته ‌باشد. حالا بماند که تنابنده، دستیار و در حقیقت دست راست سیروس مقدم به‌عنوان کارگردان سریال است. تنابنده باید این روزها بحران مشق‌های پایتخت و نقی را پیگیری کند و کیست که نداند برنامه‌ریزی برای ساخت و البته مشارکت در نگارش متن برای سریال مهم نوروزی تلویزیون چقدر از او انرژی می‌گیرد.


قسم بدون راضیه


فکر کنید که موعد اکران دومین فیلمی که ساختید فرا رسیده‌ است. همزمان با برنامه‌ریزی برای آغاز اکران و برنامه‌های خاص رونمایی از فیلم مشخص می‌شود که ستاره اصلی فیلم نمی‌تواند در آیین‌های افتتاحیه و اکران‌های مردمی فیلم شرکت کند. حالا چه باید کرد؟
با همین سؤال است که محسن تنابنده به‌عنوان کارگردان فیلم سینمایی «قسم» مجبور می‌شود که جور خانم بازیگر را هم بکشد. مهناز افشار به‌خاطر یک پرونده غیرسینمایی درگیر شکایت است و بعد از ماجراهای قضایی مربوط به این پرونده هم از کشور خارج شد. او هر چند بعد از مدتی اعلام کرد که به کشور برگشته اما این روزها محکم‌ترین استدلال برای ماندگار شدن افشار در خارج از کشور همین پوستری است که برای برنامه‌های اکران مردمی فیلم قسم طراحی شده‌است. پوسترهایی که رویش نوشته شده: با حضور محسن تنابنده و ارتباط زنده تصویری با مهناز افشار.
افشار در نقش راضیه بازیگر اصلی فیلم قسم است و نبودنش موجب شده تنابنده در این روزهای تابستانی یک گرفتاری دیگر هم داشته باشد: مدیریت فیلم قسم بدون حضور راضیه...

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :