• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70870
+
-

بازار کاغذ مطبوعات تا 2‌ماه دیگر عادی می‌شود

تا‌کنون 18هزار تن کاغذ مطبوعات ثبت سفارش و ارز مورد نیاز 5هزار تن تأمین شده است

کاغذ
بازار کاغذ مطبوعات تا 2‌ماه دیگر عادی می‌شود


علی ابراهیمی/ روزنامه‌نگار
با تخصیص ارز، ترخیص و عرضه تدریجی 18هزار تن کاغذ مطبوعات ثبت سفارش شده از گمرک، تا 2‌ماه آینده شرایط بازار کاغذ مطبوعات منطقی و عادی می‌شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با همشهری گفت: براساس مصوبات کارگروه ساماندهی بازار کاغذ، تا پایان امسال 40هزار تن کاغذ مطبوعات وارد می‌شود که از این میزان تاکنون 18هزار تن کاغذ مطبوعات ثبت سفارش و تامین ارز 5هزار تن کاغذ مطبوعات انجام شده و در میسر ورود به بازار است. محمد خدادی با بیان اینکه ساماندهی بازار کاغذ مطبوعات با عرضه تدریجی کاغذهای وارداتی به بازار صورت خواهد گرفت، افزود: البته هم‌اکنون نیز کاغذ مطبوعات به اندازه کافی موجود است اما موضوع تامین و عرضه کاغذ ارزان مطبوعات به نرخ‌های4سال پیش است. معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در مورد دستور پیشین رئیس‌جمهوری برای ترخیص کاغذ‌های وارداتی دپو‌شده از گمرک، گفت: ارز مورد نیاز برای ترخیص این کاغذ‌ها تامین نشده بود که در نهایت نیز مبنای نرخ ارز ترخیص کاغذ‌های مذکور از ارز 4200تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد.

عرضه3هزار تن کاغذ در 2 هفته اخیر
او با تأکید بر اینکه واردات و عرضه کاغذ رول مورد نیاز مطبوعات به نرخ ارز دولتی به‌صورت تدریجی خواهد بود، افزود: در هفته گذشته 800تن و قبل از آن 2هزار تن کاغذ تامین و به مطبوعات تخصیص داده شده و احتمالا در هفته جاری نیز هزار تن کاغذ رول اعلام و توزیع خواهد شد. به گفته خدادی، علاوه بر ثبت سفارش و واردات تدریجی این میزان کاغذ، برخی نشریات مانند روزنامه‌های ایران، خراسان و همشهری از ظرفیت‌های خود برای واردات کاغذ مورد نیازشان استفاده کرده و در حال انجام فرآیند تخصیص ارز و ترخیص کاغذ هستند.

واردات 40 هزار تن کاغذ
محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با همشهری گفت: براساس مصوبات کارگروه ساماندهی بازار کاغذ، تا پایان امسال 40هزار تن کاغذ مطبوعات وارد می‌شود که از این میزان تا‌کنون 18هزار تن کاغذ مطبوعات ثبت سفارش شده و تامین ارز 5هزار تن کاغذ رول مطبوعات انجام و در میسر ورود به بازار است

این خبر را به اشتراک بگذارید