• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70842
+
-

پسر 12 ساله 6 زندگی بخشید

پسر 12 ساله 6 زندگی بخشید


خانواده پسر 12 ساله که در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدن او زندگی دوباره ای به 6 بیمار نیازمند بخشیدند.
به گزارش همشهری، این پسر 12 ساله معین حسنی بید نام داشت و ساکن روستای چهکند شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی بود. او چند روز قبل مثل روزهای دیگر تابستان سوار دوچرخه اش شد تا در روستا چرخی بزند. او مثل همیشه با احتیاط دوچرخه سواری می کرد اما ناگهان در یکی از جاده های حاشیه روستا یک خودروی سمند از راه رسید و با سرعت با معین برخورد کرد. شدت این حادثه به حدی بود که پسر نوجوان دچار جراحت زیادی شد و دقایقی بعد به بیمارستان انتقال یافت. در این حادثه ضربه شدیدی به سر معین وارد شده بود. طوری که پزشکان امید چندانی به زنده ماندن او نداشتند. با این وجود تلاش‌های پزشکان ادامه یافت اما در نهایت معینِ 12 ساله دچار مرگ مغزی شد.
دیگر کاری از دست هیچ کس بر نمی آمد. در این شرایط بود که کادر پزشکی بیمارستان شروع به رایزنی با خانواده معین کردند تا آنها را به اهدای اعضای بدن پسرشان به بیماران نیازمند پیوند دعوت کنند. هرچند داغ از دست دادن معین برای خانواده اش سخت و سنگین بود اما زمان زیادی طول نکشید که آنها رضایت دادند تا همه اعضای بدن معین که امکان استفاده از آن وجود دارد به بیماران نیازمند اهدا شود. در چنین شرایطی بود که پیکر بی جان معین به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.  در آنجا کادر پزشکی تشخیص دادند که قلب معین قابلیت پیوند ندارد اما سایر اعضای بدن وی جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند آماده شد. ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به همشهری گفت:«شدت حادثه ای که برای معین اتفاق افتاده بود به حدی بود که قلب او ضعیف شده و قابلیت پیوند به بیماران نیازمند را نداشت؛ با این حال خانواده معین در اقدامی خداپسندانه با اهدای بقیه اعضای بدن او موافقت کردند و 2 کلیه، کبد، پوست و قرنیه های پسر نوجوان به بیماران نیازمند اهدا شد.»
وی درباره بیمارانی که دریافت کننده هستند نیز گفت:«‌کلیه‌های این نوجوان به مردی ۲۰ساله ساکن قائن و خانم ۱۸ساله ساکن مشهد پیوند زده شد. کبد هم در بیمارستان منتصریه به مردی ۲۵ساله ساکن قوچان پیوند زده شد و قرنیه‌ها نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شد و همچنین قسمتی از پوست هم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) اهدا شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید