• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70809
+
-

سرعتکاه‌های مزاحم در خیابان‌های بندر انزلی

شهردار بندر انزلی از 216 سرعتکاه در خیابان‌های بندر انزلی خبر داد و گفت: تعدادی از آنها مصوبه شورای ترافیک را هم ندارند.به گزارش ایرنا «حسن پورقربان» در جلسه شورای ترافیک بندر انزلی اظهار کرد: سال گذشته ایجاد 51 سرعتکاه بر اساس مصوبه شورای ترافیک به شهرداری انزلی ابلاغ و 40 مورد آن اجرا شد. از ابتدای امسال تاکنون نیز مصوبه ایجاد 20 سرعتکاه به شهرداری ابلاغ شد که 17 مورد آن اجرایی شده است.

شهردار بیان کرد: متاسفانه برخی از سرعتکاه‌ها جلوی منازل یا مغازه‌ها و توسط خود مردم ایجاد شده‌اند که علاوه بر نداشتن مصوبه شورای ترافیک، به دلیل احداث غیر اصولی و غیر مهندسی، مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده‌اند.پورقربان گفت: نصب سرعتکاه و تابلوی هشداردهنده و رنگ‌آمیزی سرعتکاه حدود 60 میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.


جمع‌آوری سرعتکاه‌های غیر مجاز 

این مسئول با اشاره به نصب 532 تابلوی جدید در شهر بیان کرد: 37 تابلوی هدایت مسیر و 110 تابلوی هشداردهنده سرعتکاه نصب و 350 تابلوی مستهلک هم جمع‌آوری شده است.پورقربان با اشاره به این‌که باید سرعتکاه‌های اضافی و غیر مجاز جمع‌آوری شوند، ادامه داد: شهرداری برای نصب سرعتکاه و تابلوهای هشداردهنده بیش از بودجه مصوب شورای اسلامی شهر هزینه کرده و هیچ کم‌کاری در این زمینه وجود ندارد. 


پلیس تمایلی به نصب سرعتکاه ندارد

فرمانده پلیس راهور بندر انزلی نیز در این جلسه گفت: پلیس تمایلی به نصب سرعتکاه در معابر شهری ندارد.سروان «مهدی محوی» اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تصادفات منجر به جرح و فوت در انزلی افزایش یافته است. وی افزود: بر اساس تبصره ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 شهرداری مکلف است در معابر شهری دوربین نصب کند، اما زمانی که تجهیزات الکترونیکی در شهر وجود ندارد، مجبور به نصب سرعتکاه به منظور کاهش خطرات جانی هستیم.

فرمانده پلیس راهور گفت: براساس این ماده قانونی به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی و غیر دولتی، نسبت به ارائه خدمات، تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و هوشمند ثبت تخلف، کنترل و نظارت ترافیک راه‌های کشور اقدام کنند.محوی بیان کرد: اصلاح مهندسی میدان گمرک بندر انزلی و اقداماتی از این دست تبعات خوبی از بعد ترافیکی و روان‌سازی تردد در شهر داشته است.


اجتناب از نصب سرعتکاه‌های بی‌مورد

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندر انزلی هم در این جلسه اظهار کرد: باید از ایجاد سرعتکاه‌های بی‌مورد در شهر اجتناب شود و نصب آنها بر اساس مصوبه شورای ترافیک باشد.
«وحید پورحضرت» گفت: شانه‌سازی مسیر روستای کپورچال تا آبکنار در غرب بندر انزلی باید در دستور کار راهداری قرار گیرد.وی افزود: باید نسبت به تامین روشنایی جاده منتهی به محل انباشت زباله‌های شهرداری نیز اقدام تا از وقوع حادثه برای رانندگان و خودروهای عبوری جلوگیری شود.


پارک خودروها مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر انزلی هم با اشاره به اعتراض مردم به ترافیک و پارک خودروها مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: بر اساس قانون، در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر می‌توان فروشگاه به مساحت ۷۵۰ متر‌مربع با پارکینگ احداث کرد.«علی خودکار» افزود: صدور هرگونه پروانه کسب برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای منوط به کسب مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی نیز اظهار کرد: هرگونه تغییراتی مانند تغییرات مهندسی معابر و تامین تجهیزات الکترونیکی ترافیک شهری که نیازمند تخصیص بودجه است، باید قبل از تدوین و تصویب بودجه سالانه به شهرداری ابلاغ تا در شورای شهر و در ردیف بودجه‌های عمرانی شهرداری مصوب شود.«هادی حیدری» افزود: با تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان می‌توان مشکلات را رفع کرد و برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان گام‌های بلندی برداشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید