• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70800
+
-

بسته شدن پرونده بخاری‌های نفتی مدارس مازندران

در استان
بسته شدن پرونده بخاری‌های نفتی مدارس مازندران

طبق گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تا آخر شهریور امسال تمامی بخاری‌های نفتی مدارس استان جمع‌آوری و با سامانه گرمایشی استاندارد جایگزین می‌شوند.به گزارش ایرنا، طبق گزارش این اداره در سال تحصیلی گذشته ۱۳۱ مدرسه با ۳۷۳ کلاس درس در استان با استفاده از بخاری‌های نفتی گرم می‌شد. این مدارس اغلب در مناطق بالادست و کوهستانی استان واقع هستند که تراکم بیشتر آنها در مناطق روستایی بخش دودانگه، چهاردانگه و بندپی غربی و شرقی بابل است. 

مسئولان اداره کل نوسازی مدارس مازندران وعده داده‌اند که با توجه به گاز‌رسانی در اغلب مناطق، مدارس دارای بخاری نفتی به سامانه گرمایشی گازسوز تجهیز می‌شوند. در مناطقی که هنوز گازرسانی انجام نشده، سامانه‌های گرمایشی استاندارد جایگزین خواهند شد. تا اواخر شهریور و ابتدای مهر پروژه استاندارد‌سازی سامانه گرمایشی استان کامل می‌شود و هیچ مدرسه‌ای از بخاری نفتی استفاده نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری و جایگزینی اختصاص یافته است. تجهیزات و بخاری‌های جایگزین بخاری‌های نفتی از پیش خریداری و در انبار‌های اداره کل نوسازی نگهداری می‌شوند و در نوبت نصب قرار دارند.پیش از این اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اعلام کرده بود که مهر امسال ۲۸ پروژه با ۱۷۹ کلاس درس به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده خواهد شد که نسبت به مهر سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به عنوان مجری ساخت فضاهای آموزشی، ۵۵ پروژه نوسازی و فضای آموزشی با ۳۳۶ کلاس درس را تکمیل کند و به آموزش و پرورش تحویل بدهد.در حال حاضر ۱۰۰ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس نیمه‌تمام دولتی در استان وجود دارد که تمامی هزینه‌های آنها از سوی دولت تامین می‌شود.

بر اساس آمارها در 5 سال گذشته بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که از این تعداد حدود ۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شده است. از ۲۲ هزار کلاس درس در استان، هنوز بیش از 4 هزار کلاس درس تخریبی و فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید