• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70795
+
-

تغییر جهت مرگ از دریا به رودخانه

آمار نشان می‌دهد تلفات ناشی از غرق‌شدگی در آب‌بندان‌ها، سدها و رودخانه‌‌های مازندران بیشتر شده است

 سواحل مازندران همیشه در تابستان شاهد حضور مردم به ویژه مسافران برای آب‌تنی و شناست. بر همین اساس هر سال شاهد غرق‌شدگی ده‌ها شهروند مازندرانی و مسافران در این پهنه آبی هستیم. بر همین اساس اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در نوار شمالی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و همین امر موجب کاهش تعداد تلفات شد. در حال حاضر شاهد افزایش آمار غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و سدها هستیم.

به گزارش ایرنا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران در این‌باره گفت: تا چند سال پیش غرق‌شدگی بومیان و مسافران در دریای خزر دغدغه مسئولان استان به شمار می‌رفت که با فرهنگ‌سازی‌ و فراهم کردن زیرساخت‌هایی نظیر طرح دریا این معضل در حال برطرف شدن است. «غلامعلی فخاری» بخش قابل توجهی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر مازندران را مربوط به غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و سدها دانست و افزود: آشنا نبودن به فن شنا و ناآگاهی افراد از شرایط رودخانه‌های استان باعث غرق‌شدگی می‌شود. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران بیشتر رودخانه‌های استان را وحشی و خروشان دانست و گفت: رودخانه‌هایی همچون هراز، سه‌هزار و دوهزار از جمله این رودخانه‌ها هستند. بومیان به‌ویژه مسافران از این وضعیت آگاهی ندارند و برای شنا وارد رودخانه‌ها و گرفتار حادثه می‌شوند.فخاری ادامه داد: آمار غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و سدهای مازندران رو به افزایش است. ناآگاهی مردم از وضعیت آنها باعث شده تا رودخانه‌ها هم مانند دریای خزر قربانی بگیرند.

این مسئول گفت: برخی رودخانه‌های استان هر چند ظاهری آرام دارند، اما به دلیل خروشان بودن کفِ آن احتمال خالی شدن زیر پای افراد و غرق‌شدگی را افزایش می‌دهند.وی با اعلام این‌که آمار تلفات حوادث رودخانه‌ای در مازندران در فصول گرم سال و آغاز تعطیلات تابستانی در حال افزایش است، افزود: متاسفانه در این بخش فقط هلال احمر فعال است و هیچ زیرساخت دیگری وجود ندارد.فخاری بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص ناامن بودن شنا در رودخانه‌ها و سدها تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، نصب علائم هشداردهنده و مسدود کردن نقاط پرخطر در مسیر رودخانه‌ها از جمله راهکارها برای جلوگیری از وقوع حوادث است که باید جدی گرفته شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید