• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70782
+
-

توسعه گردشگری جاده‌ای در سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار: ۲۰ میلیون مسافر سالانه از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می‌کنند

گردشگری
توسعه گردشگری جاده‌ای در سمنان

راه‌اندازی گردشگری جاده‌ای نقشی مهم در رونق صنعت گردشگری دارد و مسئولان اهتمام ویژه در تحقق این راهبرد داشته باشند. به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست بررسی ایجاد بازارچه محلی در استان سمنان گفت: برای برخی افراد رانندگی در جاده یک جاذبه است و ایجاد بازارچه‌های محلی در ورودی و خروجی شهرها موجب استفاده از ظرفیت مسافران عبوری از جاده‌های استان‌ می‌شود.

«منوچهر فخری» با بیان این‌که استان سمنان دارای ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که شناسایی و معرفی نشده، افزود: شهرستان‌های استان هر کدام دارای برند و جاذبه‌ای خاص هستند که توجه و معرفی بیش از پیش این جاذبه‌ها، موجب رونق صنعت گردشگری می‌شود. به گفته وی، شهرستان دامغان با استفاده از برند پسته و شاهرود نیز با استفاده از ظرفیت‌های متنوعی که دارد می‌تواند برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی گام بردارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان این‌که موقعیت جغرافیایی استان سمنان ظرفیتی برای رونق گردشگری است بیان کرد: ۲۰ میلیون مسافر سالانه از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می‌کنند و برآیند این آمار حاکی از آن است که هر پنج سال یک‌بار همه مردم از این استان عبور می‌کنند. وی اظهار کرد: باید از ظرفیت عبور مسافر برای ایجاد اشتغال استفاده شود و اگر هر مسافر فقط یک بطری آب معدنی از استان سمنان خریداری کند، در سال ۲۰ میلیون بطری می‌شود و اگر از این ظرفیت استفاده کلان شود، موجب رونق اقتصادی استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بیشترین تصادفات در محورهای‌ مواصلاتی استان به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد و ایجاد بازارچه محلی در ورودی و خروجی شهرها بهانه‌ای برای توقف مسافران، جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی و رونق اقتصادی می‌شود.


جانمایی 3 مکان برای ایجاد بازارچه محلی 

فرماندار سمنان افزود: 3 منطقه برای ایجاد بازارچه محلی جانمایی شده که باید از این 3 منطقه یکی برای ساخت بازارچه انتخاب شود. «سید عباس دانایی» در این نشست افزود: یکی از مناطق جانمایی شده در بوستان مسافر واقع در خط شمالی محور مواصلاتی سمنان به تهران قرار دارد و منطقه دیگر که در اولویت کارشناسان قرار دارد در نزدیکی بوستان سیمرغ در ورودی شهر واقع شده است. وی ادامه داد: بوستان کومش واقع در کنار جاده کمربندی و در نزدیکی مسکن مهر از دیگر مناطق جانمایی شده برای ساخت بازارچه محلی است.

دانایی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ابلاغ شده در 5 کیلومتری ورودی شهرها ساخت مجتمع ممنوع و ایجاد بازارچه چیزی متفاوت از مجتمع است. فرماندار سمنان گفت: در حریم شهرها امکان ایجاد مجتمع نیست و ایجاد بازارچه برای فروش تولیدات رویکرد سمنان برای بهره‌مندی از ظرفیت عبور گردشگران است.


رونق هتل‌های سمنان با معرفی جاذبه‌ها 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان پایین است و معرفی ظرفیت‌های استان پیش‌نیاز جذب گردشگر است. «حشمت الله عسگری» در این نشست افزود: استان سمنان باید در مبدأ و در زمان تصمیم‌گیری خانواده‌ها برای سفر به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود. وی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های محلی در ورودی و خروجی شهرها نقشی مهم در معرفی ظرفیت‌های استان و جذب گردشگر دارد.

عسگری اضافه کرد: مسئولان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بازارچه‌های محلی در ورودی و خروجی شهرها را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنند. وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ایجاد بازارچه در ورودی و خروجی‌ شهرهای استان راغب هستند و لازمه جذب سرمایه‌گذار تکمیل و تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب و برق است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: فرمانداران و مسئولان مرتبط برای ایجاد بازارچه‌های محلی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: ایجاد بازارچه‌های محلی در ورودی و خروجی شهرها توجیه اقتصادی دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.  بر اساس این گزارش، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از ۹۵۰ کیلومتر محور تهران-مشهد در سمنان قرار دارد که با رفع مسأله یکنواختی و کویری بودن این جاده‌ها و بازسازی ورودی شهرها می‌توان با جذب مسافر تا حدود زیادی مسیر توسعه اقتصادی در استان را هموار کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید