• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70760
+
-

طرح آب‌رسانی به روستاهای جنوب دامغان متوقف شد

عملیات حفر چاه برای آب‌رسانی به ۶ روستای جنوب دامغان، به دلیل آنچه مباحث کارشناسی و فنی مطرح شده، به صورت موقت تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به اعتراض روستاهای زیر پوشش مجتمع آب‌رسانی داوودالموسوی مبنی بر نزدیکی چاه جدید به چاه این مجتمع و به منظور ایجاد آرامش برای مردم و کارشناسی دقیق طرح، عملیات حفر چاه برای آب‌رسانی به روستاهای جنوب دامغان، به صورت موقت، متوقف شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان افزود: با توجه به اقدامات کارشناسی و فنی صورت گرفته، حفر چاه به منظور اجرای این طرح، هیچ تاثیری بر میزان آب آشامیدنی روستاهای تحت پوشش مجتمع داوودالموسوی نخواهد داشت. «مهدی قادری» اظهار کرد: حفر چاه آب آشامیدنی روستاهای جنوبی در ۱۶۰۰ متری چاه مجتمع داوودالموسوی و 5/5 کیلومتری روستای حسن‌آباد قرار دارد.

وی افزود: ایجاد چاه جدید در روستای علیان، آب تأمین شده از چاه مجتمع داوودالموسوی را با هیچ کسری روبرو نخواهد کرد. مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: تعطیلی طرح آب‌رسانی به روستاهای جنوب دامغان ارتباطی به فرایند اداری اخذ مجوزها ندارد، چراکه این فرایند درست و قانونی بوده است.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان نیز در این مورد گفت: عملیات حفر چاه و آغاز آب‌رسانی به روستاهای جنوب دامغان با توجه به واکنش‌های مردم در حال حاضر متوقف شده است.  

«بهروز زارع وامرزانی» اضافه کرد: ادامه عملیات حفر چاه در انتظار دستور فرمانداری و تعیین تکلیف نهایی است.  وی ادامه داد: با توجه به اعتراض مردم حسن‌آباد مبنی بر نزدیک بودن محل حفر چاه به چاه آب آشامیدنی این روستا، دستور توقف و کارشناسی مجدد طرح صادر شده است.

 زارع وامرزانی بیان کرد: عملیات تعیین مکان و مباحث فنی مربوط به این طرح، از طرف امور منابع آب انجام می‌شود و آب و فاضلاب روستایی شهرستان، تنها مجری طرح و بهره‌بردار از آن است.  رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان گفت: اجرای این طرح بیش از 3هزار نفر از اهالی روستاهای جنوبی دامغان را از بی‌آبی چندساله نجات می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید