• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70743
+
-

وزش تندباد در شمال غرب

نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حکایت از شرایط نسبتا ناپایدار جوی، وزش تندباد و بارش پراکنده در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل دارند و در آذربایجان غربی هم هوای خنک حاکم خواهد شد.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: از روز سه‌شنبه تا جمعه این هفته، وزش تند‌بادهای لحظه‌ای، گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بارش پراکنده در نواحی شرقی به‌ویژه در منطقه ارسباران، کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما، سقوط اشیا و شکستن درختان و آسیب به دکل‌های مخابراتی مورد انتظار است. 

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است از تردد در فضای باز و ایستادن در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و فعالیت در ساختمان‌های بلند و ارتفاعات خودداری کنند و تمهیدات پیشگیرانه را برای جلوگیری از سقوط اشیا و دکل‌ها و افزایش استحکام گلخانه‌ها به کار ببندند. «یاسر اشتاد» کارشناس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان ‌غربی گفت: در چند روز آینده، تغییرات دمایی در استان چندان قابل‌توجه نبوده، هرچند شاهد کاهش محسوس 3 درجه‌ای دما در ارومیه بوده‌ایم. 

«سیاوش محمدی» مدیر کل هواشناسی استان اردبیل هم بیان کرد: با نفوذ زبانه‌های پرفشار، دمای هوای استان روند کاهشی دارد و تا پایان هفته جاری جوی خنک در استان حاکم می‌شود. قبل از ظهر روز سه‌شنبه هم در مناطق مرکزی و شمالی استان سرعت وزش باد تند تا نسبتاً شدید و رگبار باران گاهی توام با رعد و برق احتمال می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید