• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70701
+
-

پیش‌بینی بارندگی نرمال برای پاییز خوزستان

کارشناس‌مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی نرمال در فصل پاییز امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، «رضا امیری‌نژاد» اظهار کرد: با توجه به آخرین پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی در دوم مردادماه، از نظر دمایی در مرداد، شهریور و مهرماه مخصوصا در مهرماه نیم تا 2 درجه سانتی‌گراد افزایش دما خواهیم داشت.

وی افزود: طبق آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی از نظر میزان بارش در خوزستان نیز بارندگی در مهرماه نرمال پیش‌بینی شده است. بارندگی در آبان‌ماه هم نرمال تا کمی پایین‌تر از نرمال خواهد بود. امیری‌نژاد بیان کرد: البته در مهرماه انتظار بارش زیادی نداریم زیرا میانگین بارش‌های خوزستان در مهرماه حدود 3 میلی‌متر، اما میانگین بارندگی در آبان‌ماه حدود 40 میلی‌متر است.

کارشناس‌مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: هنوز به صورت رسمی پیش‌بینی بارندگی فصلی برای آذرماه اعلام نشده است، اما طبق آخرین صحبت‌ها با مرکز اقلیم‌شناسی، در فصل پاییز امسال انتظار خشکسالی شدید یا ترسالی شدید نداریم. وی گفت: پیش‌بینی آذرماه در شهریورماه اعلام می‌شود اما در آذرماه بارش‌های نزدیک به نرمال خواهیم داشت.

امیری‌نژاد به وضعیت پیش‌بینی بارش‌ها برای 3 ماه آینده در استان‌های بالادست هم اشاره کرد و افزود: در استان‌های بالادست خوزستان، مانند ایلام و لرستان، بارندگی مانند خوزستان نرمال و تنها بارندگی در آبان‌ماه در آذربایجان ‌غربی بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید