• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70700
+
-

افزایش 60 درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها

در استان
افزایش 60 درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها

از ابتدای امسال تاکنون 1500 هکتار از جنگل‌ها و مراتع آذربایجان غربی دچار آتش‌سوزی شده که ۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. به گزارش فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: این سطح از مراتع و جنگل‌های استان براثر وقوع ۴۶ فقره آتش‌سوزی دچار حریق شده که از سال 89 تاکنون در استان بی‌سابقه بوده است.

«یوسفعلی ابراهیم‌پور» افزود: بارندگی‌های مناسب در استان موجب افزایش پوشش گیاهی مراتع شده و گرمای شدید هوا نیز احتمال وقوع آتش‌سوزی را افزایش داده است. وی با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی روزهای اخیر در جنگل‌های «ملاشیخ» و «شینوه» سردشت بیان کرد: این حریق در سطح ۲۵ هکتار از جنگل‌های سردشت به‌وقوع پیوست و بیش از ۷۰ درصد آن به صورت سطحی بود. خسارات جانی این آتش‌سوزی از طریق بیمه پرداخت خواهد شد و خسارات مالی آن نیز با صورت جلسه آن از طریق مدیریت بحران استان جبران می‌شود.

ابراهیم‌پور با اشاره به علت آتش‌سوزی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آتش‌سوزی به خاطر اختلاف چند نفر روی داده که این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و تحویل مقام قضایی خواهند شد.این مسئول با اشاره به در اختیار گذاشتن یک دستگاه خودرو مجهز مناطق کوهستانی برای شهرستان سردشت در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: 5 دستگاه خودرو به ناوگان خودروهای اداره کل منابع طبیعی استان اضافه خواهد شد و بیشترین امکانات اطفای حریق در اختیار شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و ارومیه قرار می‌گیرد.

وی از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس آذربایجان غربی خبر داد و گفت: به شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر نیز که جزء مناطق جنگل‌های زاگرس هستند، به‌صورت جداگانه و اختصاصی اعتبار تعلق خواهد گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید