• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70684
+
-

کارخانه بازیافت شهرداری کرمان به روز‌رسانی می‌شود

شهردار کرمان از به روز‌رسانی کارخانه بازیافت شهرداری کرمان خبر داد. 

به گزارش مهر «سیدمهران عالم‌زاده» در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که هم‌اکنون تعدادی از دستگاه‌های کارخانه بازیافت با مشکل مواجه شده است و نیاز به بهسازی و به روز‌رسانی آن‌ها داریم، گفت: برای رفع این مشکل بازدیدهایی از کارخانه بازیافت اصفهان انجام شد و در ادامه از اعضای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این خصوص دعوت به عمل آمد. 

در نهایت با تخفیفی که از دانشگاه اصفهان گرفته شد، مقرر شد با هزینه ۶۱۰ میلیون تومان عملیات بهسازی و به روز‌رسانی دستگاه‌های کارخانه بازیافت شهرداری را انجام دهند.  وی افزود: پیشنهاد شهرداری در خصوص به روز‌رسانی کارخانه پسماند با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با رأی اعضای شورا به تصویب رسید. 

همچنین شهردار کرمان با بیان این‌که ساختمان‌های نیمه‌کاره بسیاری در شهر کرمان وجود دارد که مالکان، آن‌ها را رها کرده‌اند، گفت: این مالکان بعد از گذر سال‌های زیاد، عوارض نوسازی را پرداخت می‌کنند. 

عالم‌زاده با تاکید بر این‌که قانون بازدارنده‌ای در این خصوص نداریم و این قانون به ضرر شهر و شهروندان است، ادامه داد: باید ابزار بازدارنده‌ای در این خصوص تعریف شود تا زمین‌ها رها نشوند و ساخت و سازها در مدت مشخصی به پایان برسند تا مردم نیز آسیبی نبینند. 

 شهردار کرمان گفت: در راستای ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر قرار است طی قراردادی با انجمن حمایت از حیوانات عملیات جمع‌آوری، نگهداری، درمان و عقیم‌سازی و دفن بهداشتی سگ‌های مرده به دلیل بیماری توسط این انجمن انجام شود. 

عالم‌زاده مدت زمان اجرای این طرح را 3 ماه اعلام کرد و گفت: هزینه هر قلاده سگ ۸۰ هزار تومان و مجموع طرح ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید