• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70677
+
-

نجات 2 زندانی از حکم قصاص

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از نجات 2 اعدامی از پای چوبه دار طی یک هفته گذشته خبر داد. علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: یکی از موضوعاتی که اداره کل زندان‌های استان زنجان پیگیر آن است فرهنگ بخشش در جامعه است. 

وی با بیان این‌که تلاش برای اخذ رضایت توسط کمیته صلح و سازش زندان، معتمدان محلی و مسئولان قضایی انجام می‌شود، افزود: اخیرا نیز با تلاش‌های مسئولان قضایی، ریش‌سفیدان و همکاران زندان در یک هفته 2 زندانی از اعدام رهایی یافتند. 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ادامه داد: این 2 زندانی به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بودند که با رضایت اولیای دم از اجرای حکم اعدام رهایی یافتند. کریمی گفت: 2 زندانی به نام‌های «ح. د» که از سال ۱۳۸۶ و «ب. ر» که از سال ۱۳۹۰ در زندان مرکزی زنجان به جرم قتل در حال تحمل حبس بودند مورد بخشش قرار گرفتند. 

وی با اشاره به این‌که حکم اعدام این 2 نفر پس از طی مراحل قانونی و قضایی در مرحله اجرا قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: با زحمات و تلاش‌های ریش‌سفیدان محلی، مسئولان قضایی و همکاران زندان از خانواده مقتولان گرفته شد و زندانیان در روز اجرای حکم و در پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند. 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه، از تلاش‌های ریش‌سفیدان محلی و مسئولان قضایی به ‌ویژه همکاران زندان در انجام این امر خداپسندانه و خیرخواهانه تقدیر کرد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید