• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70662
+
-

شبکه‌ شهرهای خلاق به بشاگرد رسید

ارتباطات
شبکه‌ شهرهای خلاق به بشاگرد رسید

طرح شبکه شهرهای خلاق در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان بشاگرد بر اساس خواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان راه‌اندازی می‌شود. 

این طرح با هدف‌گذاری کمک برای اجرا و توسعه پایدار برنامه‌های فرهنگی و هنری، شناخت و جذب و پرورش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تولید ایده‌های نو، خلاقانه و اثربخش برنامه‌ریزی شده است. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشاگرد در نشست راه‌اندازی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در این شهرستان اظهار کرد: طبق دستورالعمل ارسالی طرح شبکه شهرهای خلاق توسعه پایدار فرهنگ و هنر ایرانی‌‌اسلامی و همچنین تقویت زیرساخت‌های فرهنگی‌هنری با نگاه به آینده مد نظر است. 

«خلیل نوری‌پور» بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل می‌توان آثار هنری مختص این منطقه شامل آثار هنری و معماری بومی (کپرهای بشاگرد) و آثار هنری فلزی (ساخت انواع ملزومات فلزی) و آثار شعر برگرفته از گویش‌ها و لهجه‌های متفاوت در منطقه بشاگرد را با نام آثار هنری بشاگرد به کانون حوزه هنری شهرهای خلاق معرفی و ثبت کرد. 

وی ادامه داد: سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی، منطقه‌ای، استانی، شهرستانی مبتنی بر فرهنگ و رسوم مردم آن منطقه باشد که استعدادهای خوبی وجود دارد. 

معاون فرماندار بشاگرد نیز گفت: درحوزه فرهنگ و هنر باید کارها بر اساس برنامه‌‌ریزی دقیق به منظور توسعه پایدار فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ غنی مردم بشاگرد باشد. 
«عباس رجبی‌پور» گفت: از طرفی انجام این طرح‌ها باید از لحاظ مالی قابل تعریف و قابل اجرا باشد. 

وی افزود: همچنین رشته‌هایی متناسب با فرهنگ و هنر بومی مردم بشاگرد انتخاب شود و اعضا نسبت به اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند. 
فراخوان راه‌اندازی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر نیمه تیرماه امسال اعلام و سپس پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر نیز به نشانی اینترنتی www. creative-cities. ir 4 مرداد امسال در تهران رونمایی شد. 

بر اساس فراخوان، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده‌محور و آمایشی برای توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی‌اسلامی، و تقویت و کاربردی‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بسترهای محلی به اجرا می‌گذارد. 

اعضای شبکه‌ شهرهای خلاق در اولویت دریافت مجموعه‌ای از خدمات، تسهیلات، اعتبارات و منابع قرار می‌گیرند تا زیرساخت‌های لازم را توسعه دهند و برنامه‌های معرفی‌شده را اجرا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید