• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70659
+
-

لزوم احداث پایانه صادراتی شیلات در میناب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان بر لزوم پیگیری احداث پایانه صادراتی محصولات شیلاتی در شهرستان میناب تاکید کرد. 

به گزارش مهر «ایرج حیدری» در جلسه کارگروه اقتصادی و بازرگانی استان با محوریت توسعه شهرستان میناب با اشاره به پتانسیل‌های این شهرستان، بیان کرد: شهرستان میناب از قطب‌های اصلی کشاورزی استان است که توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی، شیلاتی، بندری، گردشگری از نیازهای ضروری آن است. 

وی در همین رابطه گفت: عملیاتی شدن کامل سند توسعه کشاورزی شهرستان میناب شامل اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، اصلاح باغ‌ها و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بسیاری از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان را مرتفع می‌کند. 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: برای اجرای کامل سند توسعه کشاورزی شهرستان میناب، جذب اعتبارات ملی در کنار کمک‌های فنی و اعتباری برای سرعت بخشیدن به طرح ضروری است. 

حیدری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب میناب در زمینه آبزی‌پروری احداث پایانه صادراتی محصولات شیلاتی این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت مردمی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان میناب نهایت بهره را باید برد. 
معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان میناب در حوزه‌های کشاورزی، شیلاتی، بازرگانی، گردشگری، صنایع دستی ارائه می‌شود باید عملیاتی باشد تا آثار اجرای طرح‌ها برای مردم ملموس باشد. 

وی با اشاره به قدمت پنجشنبه‌بازار میناب افزود: پنجشنبه‌بازار میناب با قدمتی طولانی یکی از ظرفیت‌های این شهرستان میناب است که علاوه بر عرضه صنایع دستی محلی ظرفیت گردشگری جالب توجهی دارد و نیازمند ساماندهی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید