• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70647
+
-

افزایش ۷۱ درصدی واردات از گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۷۱ درصدی واردات از گمرکات این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرکات استان کرمانشاه «خلیل حیدری» اظهار کرد: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۴ ماه نخست سال جاری ۱۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۸۶۷ دلار به وزن ۸ هزار و ۹۳۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۱ درصد و از حیث وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۱۱ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۱۴۹ دلار کالای وارداتی به وزن ۸ هزار و ۱۸۲ تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۴ ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۹۰ درصد و از نظر ارزش ۴۹۶ درصد رشد داشته است. 

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در ۴ ماه نخست سال جاری از گمرک کرمانشاه ۶ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۳ دلار کالا به وزن ۷۱۵ هزار تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۶۸ درصد و از حیث ارزش ۲۷ درصد کاهش داشته است.  این مسئول آمار واردات گمرک خسروی را ۵۵ هزار و ۶۵۵ دلار کالا به وزن ۴۱ تن عنوان و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش و از حیث وزن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با تاکید بر این‌که در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۰ کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۲ دلار کالا به وزن ۶ هزار و ۸۳۶ تن، جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۴ ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.  وی ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور چین با ۲ میلیون و ۶۳ هزارو ۲۶۰ دلار کالا به وزن ۲۷۳ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید