• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70605
+
-

هشدار چین به معترضان هنگ‌کنگ

هشدار چین به معترضان هنگ‌کنگ


تداوم اعتراض‌های ضددولتی در هنگ‌کنگ، خشم پکن را افزایش داد و دیروز خبرگزاری رسمی چین، از احتمال دخالت مستقیم دولت مرکزی خبر داد.
به گزارش بی‌بی‌سی، معترضان هنگ‌کنگی 9هفته متوالی است در روزهای شنبه و یکشنبه در راهپیمایی‌های گسترده ضددولتی شرکت می‌کنند و در2روز گذشته هم به خیابان‌ها ریختند. دیروز در حالی هزاران نفر در خیابان‌ها حاضر شدند که خبرگزاری رسمی شینهوا، در یادداشتی درباره واکنش دولت چین هشدار داد.
حضور معترضان در خیابان‌ها در روز شنبه، با زدوخورد با پلیس همراه بود و منابع خبری اعلام کرده‌اند که 20نفر هم بازداشت شده‌اند. اعتراض به تصویب قانون استرداد مجرمان به چین، بهانه‌ای برای شروع این اعتراض‌ها بوده است. معترضان در ادامه، علاوه بر درخواست کناره‌گیری فرماندار هنگ‌کنگ، به افزایش نفوذ چین در این منطقه خودمختار اعتراض کرده‌اند. قرار بر این است امروز اعتصابی سراسری در این شهر برقرار شود.
اعتراض‌ها دیروز در منطقه غربی هنگ‌کنگ ادامه داشت و مردم برخی خیابان‌ها را در منطقه بستند. روز شنبه، فروشگاه‌های اصلی در منطقه توریستی و تجاری ناتان رود، به‌خاطر اعتراض‌ها بسته شدند. هنگ‌کنگ براساس توافق با چین، قانون اساسی، مجلس قانونگذاری و سیستم قضایی مستقل دارد و مردم این منطقه نگران این هستند که نفوذ چین، باعث تحکیم بیشتر جایگاه پکن در این شهر شود. دیروز اعتراض‌ها در حالی ادامه داشت که شینهوا، در یادداشتی نوشت که «دولت مرکزی بی‌تفاوت نخواهد نشست تا اجازه دهد این شرایط تداوم پیدا کند. ما معتقدیم که هنگ‌کنگ قادر خواهد بود از پس چالش‌ها و مشکلاتی که پیش رو دارد بر بیاید.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید