• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70585
+
-

گروگانگیری برای دستبرد 126میلیارد تومانی به بانک


سارقان با پوشیدن لباس پلیس و ربودن کارمند بانکی در رباط‌کریم، دست به سرقت 126میلیارد تومانی از حساب‌های بانکی زدند، اما در آخرین لحظات نقشه‌شان ناکام ماند.
به گزارش همشهری، روز گذشته فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم خبر از نقشه کاملا حرفه‌ای دزدان برای دستبرد به بانکی در روستای منجیل‌آباد داد و گفت که دزدان علاوه بر سرقت بیش از 20میلیون تومان از گاوصندوق بانک توانستند ده‌ها میلیارد تومان از حساب‌ها جابه‌جا کنند. به‌دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی بانک صادرات جزئیات بیشتری از این سرقت ارائه کرد و توضیح داد: سارقانی که قصد واریز صوری حدود ١٢٦ میلیارد تومان به چند حساب را در یکی از شعب رباط‌کریم داشتند، با مسدود شدن حساب‌ها فقط توانستند حدود ٤٠ میلیون تومان پول نقد با خود ببرند.
براساس این گزارش، صبح دیروز 3 سارق با لباس مبدل به باجه منجیل‌آباد رباط‌کریم بانک صادرات ایران مراجعه کرده و با تهدید، قصد واریز صوری بیش از 126میلیارد تومان پول را داشتند که با آگاهی و هوشمندی همکار باجه و مسدودی سریع حساب‌ها، موفق به جابه‌جایی این میزان پول نشده و فقط توانستند حدود 40میلیون تومان پول نقد را سرقت کنند. این افراد صبح دیروز ابتدا اقدام به گروگان‌ گرفتن مسئول باجه کردند. سپس با خودروی شخصی او و درحالی‌که لباس مبدل نیروی انتظامی به تن داشتند به باجه مراجعه کرده و اعلام کردند که مسئول باجه را دستگیر کرده و قصد رسیدگی به تخلفات او را دارند.
آنها با این شگرد وارد سیستم شدند و با واریز مبلغ مورد نظرشان به حساب‌هایی که از قبل تهیه کرده بودند و برداشتن پول نقد موجود در شعبه، دستان کارمند مستقر در باجه را بستند و در را روی او قفل کرده و مسئول شعبه را نیز با خود بردند. پس از فرار سارقان، کارمند باجه پس از باز کردن دست‌های خود، اقدام به مسدود کردن حساب‌های واریزی کرده و به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی می‌کند. این در حالی بود که سارقان، مسئول باجه را نیز در بیابان‌های اطراف رباط‌کریم رها کردند که وی موفق شد پس از چند ساعت خود را به منطقه شهری و نیروی انتظامی برساند. به‌دنبال این حادثه تحقیقات از رئیس و کارمند باجه توسط نیروی انتظامی برای مشخص شدن ابعاد موضوع و دستگیری سارقان توسط نیروی انتظامی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید