• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70554
+
-

مثلث تخریب

ربیعی: ادبیات کاخ سفید درباره ظریف به صداوسیمای گروهک‌ها نزدیک شده است

دولت
مثلث تخریب


«ظریفی که از یک سریال به رهبرش شکایت می‌کند، طرف مناسبی برای گـفـت‌وگـو نـیـست»، «کاش تحریم‌نبودنت هم به اندازه تحریم‌کردنت برای ملت بی‌ضرر بود»؛ این 2 جمله؛ اولی از سوی یک مقام آمریکایی که خبر تحریم ظریف به رسانه‌ها را اعلام کرد، مطرح می‌شود و دومی از سوی یک نماینده اصولگرای سابق مجلس و فعال رسانه‌ای این جریان در اینستاگرامش. ضلع سوم این تخریب‌ها را بنا به صحبت‌های روز یکشنبه علی ربیعی، سخنگوی دولت، گروهک تروریستی منافقین با نفرت‌پراکنی‌هایشان نسبت به وزیر امور خارجه کشورمان پر می‌کنند.

ربیعی در بیانیه واکنش ابتدای جلسه سخنگویی‌اش نسبت به قرار گرفتن نام ظریف در فهرست تحریم‌های آمریکا می‌گفت: «تهاجم بی‌سابقه و تحریم ناشیانه به ظریف در حقیقت تهاجم به یک شخص نیست، تهاجم به بنیادهای ملت- دولت ایران است.آمریکا می‌خواهد القا کند که در ایران یک ملت و یک دولت و یک نمایندگی واحد ملی وجود ندارد. اما این تهاجم چنان ناشیانه و چنان نسنجیده است که جامعه مدنی ما پیشتازانه پشت سر ظریف و در حقیقت پشت سر دولت- ملت حقوقی و قانونی ایران ایستاد و متحد شد.» سخنگوی دولت تأکید هم داشت که «تحریم ظریف توسط آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا هنوز از اعتیاد و بیماری مزمن و جان‌سخت کودتاگرایی رها نشده است و هنوز هم نوع جدیدی از کودتاگرایی در هیأت حاکمه آمریکا جاری‌ است و امروز دوباره همان ذهنیت کودتایی را می‌بینیم که در پس تحریم ظریف عمل می‌کند.»

روی دیگر سکه انتقادات در این نشست خبری نسبت به همسویی مخرب برخی جریانات داخلی در تضعیف وزیر امور خارجه کشورمان بود. روز یکشنبه ربیعی وقتی خبرنگاری از او پرسید «برخی چهره‌های آمریکایی اعلام کردند وقتی ظریف حتی توانایی دفاع از خود دربرابر یک سریال تلویزیونی را ندارد و نمی‌تواند حق خودش را بگیرد، چگونه می‌توانیم با او مذاکره کنیم»، پاسخ داد: «من خودم یک نتیجه‌گیری کردم، چند وقت پیش دیدم که فردی در داخل به آقای ظریف ماله‌کش برجام گفت، بعد دیدم آمریکایی‌ها هم گفتند ماله‌کش نظام. حضور ضدانقلاب در کاخ سفید زیاد شده است. کاملا از ادبیات کاخ سفید احساس می‌کنیم که خیلی به ادبیات صداوسیمای گروهک‌ها نزدیک شده است.»  او تصریح داشت: «متأسفانه از تیرانا تا کاخ سفید تا برخی‌ها که در داخل ناآگاهانه موضع‌گیری‌هایی می‌کنند، باعث می‌شوند تا منافع ملی ما تضعیف شود. هرچه در تحریم ظریف کنکاش می‌کنیم القای 2 دولتی بودن در ایران یکی از اهداف مهم القائاتی بوده است که طرف‌ها درارتباط با آقای ظریف دارند انجام می‌دهند.» ربیعی همچنین در واکنش به پخش مشترک تصاویری در تخریب ظریف در شبکه تلویزیونی منافقین و برخی سایت‌های داخلی به این افراد و رسانه‌های داخلی گفت: «ما به آنها چیزی جز اینکه توصیه کنیم انصاف را مراعات کنند نداریم بگوییم. من جایی دیدم تصویر ظریف را در 800متر مجاز به حرکت در سفر نیویورک در اخبار شبکه تیرانانشین‌های گروهک مجاهدین خلق پخش کرده‌اند، همان را هم یک سایت منتقد داخلی هم آورده است که این کار درست نیست و باید چنین رفتارهایی را اصلاح کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید