• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70539
+
-

تعمیر ۷۴۷ واحد مسکونی سیل‌زده در چگنی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: این نهاد از سوی مرکزی، به عنوان استان معین در بازسازی مناطق سیل‌زده شهرستان چگنی لرستان ۷۴۷ واحد مسکونی را تاکنون تعمیر کرده است. به گزارش ایرنا، «محمدرضا رضافرح» بیان کرد: در مجموع 1۱۱۲ واحد در این منطقه به تعمیر نیاز دارند که تاکنون ۷۴۷ واحد در فاز نخست تعمیر شده‌اند و تعمیر مابقی نیز به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی افزود: احداث 1۹۸۰ واحد در مناطق سیل‌زده چگنی به عهده بنیاد مسکن استان مرکزی است که عملیات اجرایی این تعهدها از ۲۷ دی تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. رضافرح با بیان این‌که نخستین واحد احداثی هفته آینده تحویل داده می‌شود، گفت: بر اساس مصوبه دولت ۴۰ میلیون تومان وام احداث، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض احداثی، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همچنین، در مجموع برای ساخت هر واحد ۶۰ متری ۷۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که کم بودن اعتبار، پراکندگی روستاها و کمبود امکانات در منطقه از اصلی‌ترین مشکلات پیش رو در روند بازسازی است.

۳۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی لرستان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده یا آسیب دیده‌اند. 1۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده‌اند و 5۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده‌اند و به تعمیر نیاز دارند. هم‌‌اکنون اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و کردستان در ازنا و الیگودرز به عنوان استان معین کار بازسازی را بر عهده دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید